Dwanaście firm zainteresowanych budową S19 na odcinku Lublin – Lubartów

S17LublinSlawniekLublinRudnik 0436
Węzeł S17 Lublin Rudnik | fot. GDDKiA w Lublinie

Dwanaście ofert na projekt i budowę drogi ekspresowej S19 na odcinku Lublin – Lubartów wpłynęło w przetargu ogłoszonym przez lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Wszystkie zapisane w nich kwoty mieszczą się w założonym budżecie.

Dzisiaj otworzono oferty w przetargu na budowę ok. 23-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S19 między węzłem Lublin Rudnik a węzłem Lubartów Północ. Przedstawiciele GDDKiA mieli co robić ponieważ wpłynęło 1170 zapytań od potencjalnych wykonawców, które dotyczyły dokumentacji przetargowej. Na wszystkie udało się odpowiedzieć.

Wpłynęło 12 ofert, wszystkie zmieściły się w kwocie, jaką GDDKiA mogła przeznaczyć na sfinalizowanie zamówienia (1 108 067 000,00 zł). Ofertę z najniższą ceną zaproponowała firma China State Construction Engineering Corporation Limited (663 609 556,26 zł), a z najwyższą konsorcjum ALDESA (1 026 734 194,33 zł).

„Wszyscy wykonawcy zadeklarowali skrócenie czasu realizacji o 3 miesiące oraz przedłużenie okresu gwarancji o 5 lat. Teraz komisja przetargowa przeanalizuje złożone oferty i dokona wyboru najkorzystniejszej z nich” – mówi Łukasz Minkiewicz z GDDKiA w Lublinie.

Wykonawca będzie miał 36 miesięcy na realizację inwestycji od momentu podpisania umowy, w tym uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) oraz decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest w I kwartale 2021 r., a rozpoczęcie robót na przełomie III i IV kwartału 2022 r.

Czytaj także: Kierowcy jeżdżą po lewej nitce budowanej S19 pod Lublinem

Droga ekspresowa S19 z Lublina do Lubartowa

W ramach inwestycji przebudowane zostanie obecne obejście Lubartowa. Powstanie dwujezdniowa droga, z dwoma pasami w obu kierunkach i rezerwą pod trzeci pas, bezkolizyjne węzły oraz wiadukty w ciągu dróg lokalnych. Wybudowanych zostanie w sumie ok. 45 km dróg poza trasą główną, 32 obiekty inżynierskie i 27 przepustów. 

Jadąc DK19 od strony Lubartowa w kierunku Lublina, w miejscu obecnego skrzyżowania DK19 z drogą wojewódzką nr 815 powstanie węzeł Lubartów Północ, a na przecięciu z drogą powiatową prowadzącą przez Nowodwór do Kozłówki węzeł Lubartów Zachód.   

Dalej droga ekspresowa S19 pobiegnie nowym śladem, omijając od wschodu Niemce. Na przecięciu z drogą wojewódzką nr 828 w stronę Jawidza powstanie węzeł Niemce Wschód, a w okolicy obecnego skrzyżowania z drogą powiatową prowadzącą do Leonowa węzeł Niemce Południe.   

Dalej trasa zbliży się do obecnej DK19 i połączy z istniejącym węzłem Lublin Rudnik na obwodnicy Lublina.  

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.