Fałszywy pracownik banku, po weryfikacji sms wyłudził od mężczyzny blisko 20 tys. zł

rozmowa przez telefon
Zdjęcie ilustracyjne | fot. pixabay

Fałszywy konsultant ds. bezpieczeństwa zadzwonił do 28-letniego mężczyzny. Podał się za pracownika jego banku, w którym ma swój rachunek. Wraz z innym oszustem dostępnym na „infolinii” powiadomiono go, że jego oszczędności są w niebezpieczeństwie. Nakłoniono go do zainstalowania aplikacji i się zaczęło.

Oszuści wykorzystali sytuację i łatwo wierność ofiary

Mężczyzna na prośbę oszustów zainstalował aplikację służącą do zdalnego dostępu do jego rachunku bankowego. Podał wszelkie niezbędne dane do obsługi rachunku. Sprawcy, wykorzystując tę sytuację, wypłacili z jego konta niemal 20 tysięcy złotych. Kiedy mężczyzna próbował dokonać kolejnego przelewu w wysokości 15 tysięcy złotych, zorientował się, że padł ofiarą oszustwa. Natychmiast zgłosił sprawę zarówno do banku, jak i policjantom.

telefon
Telefon | fot. Adobe Stock

Jak działają oszuści

Do Policjantów z Kraśnika przybył 28-letni mieszkaniec Gminy Trzydnik Duży. Opowiedział, że otrzymał telefon od mężczyzny podszywającego się pod konsultanta bankowego. Ten rzekomo wysłał mu SMS-a, pod pretekstem weryfikacji danych, i ostrzegł, że jego oszczędności w banku są zagrożone.

Mężczyzna przekazał oszustowi swoje dane osobowe i czekał na telefon z działu bezpieczeństwa. Następnie, kolejny rzekomy konsultant ze wschodnim akcentem nakazał mu zainstalowanie aplikacji do zdalnej obsługi telefonu, twierdząc, że ktoś próbuje wypłacić blisko 20 tysięcy złotych z jego konta.

pieniądze 200 złotych banknoty
Zdjęcie ilustracyjne | fot. NBP

Mając wszystkie potrzebne dane oszuści wypłacili 20 000 zł

Dysponując informacją, że ktoś chce przelać 20 tyś. zł z jego konta, zażądał anulowania przelewu, jednakże zaskoczyło go to, że zamiast tego pieniądze zniknęły z jego konta. Kolejny telefon od konsultanta informował, że ktoś próbuje ponownie wypłacić pieniądze, tym razem na kwotę 15 tysięcy złotych. Wtedy mężczyzna zrozumiał, że padł ofiarą oszustwa, rozłączył się i skontaktował z prawdziwą infolinią banku, gdzie potwierdzono, że został oszukany. Natychmiast zgłosił sprawę na Policję.

Radiowóz policji na sygnałach
Radiowóz policji na sygnałach | fot. Dominik Wąsik

Zobacz, jak nie dać się oszukać

Unikaj instalowania aplikacji pozwalających na zdalne sterowanie naszymi urządzeniami.
Nie udostępniaj obcym osobom danych umożliwiających naszą identyfikację przez telefon.

W sytuacji podejrzenia przestępstwa zalecamy jak najszybsze skontaktowanie się z bankiem lub na komisariat Policji.

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.