Ruszyła przebudowa peronów przy dworcu PKP w Lublinie. Na razie bez większych utrudnień

IMG 20171025 132656
przebudowa peronów i torowisk przy dworcu pkp w lublinie

W środę ruszyły prace związane z przebudową peronów przy dworcu kolejowym w Lublinie. Na pierwszy ogień poszedł peron trzeci, który został wyłączony z użytkowania.

 

Przebudowa peronów na stacji kolejowej Lublin ma związek z realizowaną modernizacją linii kolejowej nr 7 Lublin – Warszawa. W ramach tego zadania, na stacji w Lublinie przebudowane zostaną tory oraz trzy perony wraz z wiatami.

 

W środę rozpoczęła się rozbiórka wiaty i peronu nr 3 na Stacji Lublin. – W chwili obecnej trwają prace rozbiórkowe związane z demontażem zadaszenia peronu jak i sieci trakcyjnej. Wkrótce przystąpimy do rozbiórki samego peronu jak i przylegających mu torowisk – mówi Łukasz Kwasiborski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.

 

Na razie pasażerowie nie odczują większych utrudnień. Jednak trzeba mieć się na baczności, ponieważ z przy jednym torowisku mogą być ustawione dwa pociągi, które jadą w różnych kierunkach. Warto przysłuchiwać się informacjom wydawanym przez pracowników dworca.

 

Za ok. trzy miesiące utrudnienia mają być większe, bo kolej przystąpi do rozbiórki peronu nr 2, ale tylko jednej krawędzi (tej od strony peronu trzeciego). Prace będą prowadzone etapowo.

 

– Prace będą zorganizowane tak, aby pasażerowie na każdym etapie prac mieli do dyspozycji cztery krawędzie peronowe. Dlatego pracujemy nad planem peronu tymczasowego – dodaje Łukasz Kwasiborski. Na tą chwilę jest zbyt wcześniej na podanie lokalizacji, w której się znajdzie.

 

Pierwszy etap obejmuje modernizacje całego peron nr 3 oraz jedną krawędź peronu nr 2. Następna faza obejmie drugą krawędź peronu nr 2 i peron nr 1. Oprócz samych peronów przebudowie zostaną też poddane torowiska. Zakończenie robót zaplanowano na styczeń 2019r.

 

Celem inwestycji jest kompleksowa modernizacja peronów. – Wszystkie perony zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się, zostaną wyposażone w nową małą architekturę czyli m.in. ławki i kosze na śmieci, stacja zyska również nowe czytelne oznakowanie – wymienia Kwasiborski.

 

Wszystkie trzy perony mają być zbudowane od podstaw. Każdy z nich będzie mieć osobne zadaszenie, tak jak to jest obecnie. W planach było zadaszenie w postaci dużej hali peronowej, ale kolej w ostateczności postawiła na tańsze rozwiązanie.

 

Przypomnijmy, że w ramach modernizacji „siódemki” powstanie też nowy przystanek. Czytaj więcej: Tak będzie wyglądała stacja Lublin-Zachód

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.