Kolej wydała 6,5 mln złotych na kładkę nad torami. Mieszkańcy proszą o interwencję, bo nikt jej nie odśnieża

Nieodśnieżona kładka nad torami w Konopnicy
Nieodśnieżona kładka nad torami w Konopnicy | fot. czytelniczka Emilia

Jedna z mieszkanek Konopnicy poprosiła nas o interwencję w związku z niebezpieczeństwem, jakie stwarza nieodśnieżona kładka pieszo-rowerowa nad torami w tej miejscowości.

Kto ma odśnieżyć kładkę nad torami?

Prośbę o interwencję otrzymaliśmy w czwartek, 30 listopada. Chodzi o kładkę pieszo-rowerową nad torami w Konopnicy, która powstała w ramach modernizacji linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin. Więcej o tym obiekcie pisaliśmy tu: Kładka nad torami za 6,5 mln zł oddana do użytku. Była gotowa już wiosną

„Kładka rowerowo piesza nad torami w Konopnicy nie jest odśnieżana. PKP nie wiedziało, kto ma odśnieżyć, a Gmina Konopnica stwierdziła, że nie doszła do porozumienia z koleją, kto ma to zrobić. Stwarzają niebezpieczeństwo dla pieszych i rowerzystów” – napisała czytelniczka Emilia.

W tej sprawie skontaktowaliśmy się z Urzędem Gminy w Konopnicy, jak również z właścicielem kładki – PKP Polskimi Liniami Kolejowymi.

„Inwestorem i właścicielem kładki nad torami jest PKP. Gmina Konopnica nie utrzymuje kładki. Naszym zdaniem za utrzymanie obiektu odpowiada właściciel lub inna instytucja, której zostało powierzone utrzymanie” – mówi Ryszard Góra, kierownik Referatu Inwestycji i Programów Pomocowych Urzędu Gminy w Konopnicy.

Natomiast PKP Polskie Linie Kolejowe na wstępie przypominają, że kładka została wybudowana w ramach modernizacji linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin na wniosek Gminy Konopnica. „Kładka nie służy do obsługi pasażera, ponieważ jej droga nie prowadzi bezpośrednio do peronu, lecz służy lokalnym mieszkańcom, którzy dzięki niej mogą bezpiecznie przemieszczać się nad torami” – wskazuje spółka.

„Kładka dla pieszych w Konopnicy została odśnieżona i będzie doraźnie utrzymywana przez PLK SA do czasu ustalenia warunków przejęcia obiektu. Obecnie ustalane są warunki porozumienia, w wyniku którego będzie możliwe zawarcie umowy na przejęcie obiektu przez gminę” – mówi Anna Znajewska-Pawluk z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Kolej przypomina, że w przypadkach stwierdzenia nieprawidłowości, jak nieodśnieżony peron lub śliskie drogi dojścia, można je zgłosić bezpośrednio do PLK telefonicznie (22 473 33 00) lub za pośrednictwem specjalnego formularza na stronie https://www.plk-sa.pl/sytuacja-zimowa/.

Nasza interwencja

Od 30 listopada nikt nie zainteresował się zalegającym na obiekcie śniegiem. Ponadto w poniedziałek (4.12) piesi mieli dodatkowy problem, by w ogóle dotrzeć pod kładkę, ponieważ ktoś postanowił zepchnąć śnieg z pobliskiej drogi właśnie na wejście do kładki.

Dopiero po naszej interwencji w PKP PLK kładka w Konopnicy została odśnieżona przez kolejarzy.

Zdjęcia

Nieodśnieżona kładka nad torami w Konopnicy - stan na 30.11.2023, godz. 18:20
Nieodśnieżona kładka nad torami w Konopnicy – stan na 30.11.2023, godz. 18:20 | fot. czytelniczka Emilia
Nieodśnieżona kładka nad torami w Konopnicy - stan na 04.12.2023, godz. 7:40
Nieodśnieżona kładka nad torami w Konopnicy – stan na 04.12.2023, godz. 7:40 | fot. czytelniczka Emilia
Nieodśnieżona kładka nad torami w Konopnicy - stan na 04.12.2023, godz. 7:40
Nieodśnieżona kładka nad torami w Konopnicy – stan na 04.12.2023, godz. 7:40 | fot. czytelniczka Emilia
Nieodśnieżona kładka nad torami w Konopnicy - stan na 04.12.2023, godz. 7:40
Nieodśnieżona kładka nad torami w Konopnicy – stan na 04.12.2023, godz. 7:40 | fot. czytelniczka Emilia

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.