Powiększy się strefa płatnego parkowania w Lublinie? Może objąć kolejną dzielnicę

Strefa Płatnego Parkowania w Lublinie
Strefa Płatnego Parkowania w Lublinie | fot. Dominik Wąsik

Urząd Miasta Lublin rozważa powiększenie strefy płatnego parkowania i swym zasięgiem miałaby objąć kolejną dzielnicę. Mieszkańcy mówią stanowczo nie i wskazują na obecny problem ze znalezieniem miejsca postojowego.

Strefa płatnego parkowania w dzielnicy Rury?

Obecnie strefa płatnego parkowania funkcjonuje w dzielnicach Stare Miasto i Śródmieście. Urząd Miasta Lublin ma chrapkę na rozszerzenie SPP i uruchomienie jej w nowej dzielnicy.

„W lipcu odbyło się spotkanie z przedstawicielami Rady Dzielnicy Rury, na którym szeroko omawiano organizację ruchu na obszarze tej dzielnicy. W nawiązaniu do tego spotkania zwróciliśmy się do Rady Dzielnicy z prośbą o zajęcie stanowiska w sprawie utworzenia na Rurach Strefy Płatnego Parkowania, by rozpoznać ten temat” – mówi Justyna Góźdź z biura prasowego Urzędu Miasta Lublin.

Teraz lubelski Ratusz czeka na informację zwrotną. Kilka dni temu na grupie dzielnicy Rury pojawiła się ankieta, w której Rada Dzielnicy poprosiła o opinię w sprawie utworzenia strefy płatnego parkowania na dzielnicy Rury – LSM. Przedstawiciele zapewnili, że SPP nie będzie mogła powstać na terenach należących do LSM. Wskazali również na fakt, że w takiej strefie parkowanie jest możliwe jedynie w miejscach do tego przeznaczonych, co może ograniczyć ilość miejsc parkingowych.

Obecnie w udostępnionej ankiecie wzięło udział 877 osób (stan na 22.08.2023). Zdecydowana większość ankietowanych jest przeciwna utworzenia SPP. Tak prezentują się obecne głosy:

  • 10 proc. – jestem za utworzeniem strefy płatnego parkowania na całej dzielnicy Rury – LSM
  • 84 proc. – jestem przeciw utworzeniu strefy płatnego parkowania na całej dzielnicy Rury – LSM
  • 6 proc. – jestem za utworzeniem strefy płatnego parkowania na części dzielnicy Rury – LSM

„Chcemy podkreślić, iż zapytanie stanowi jedynie chęć poznania zdania mieszkańców, nie zapadła żadna decyzja o utworzeniu strefy” – przekonują przedstawiciele Rady Dzielnicy Rury.

Zobacz także: Obowiązują już nowe stawki za parkowanie w centrum Lublina. 3-godzinne parkowanie kosztuje teraz ponad 16 zł

„Zmiany przyszłościowe”

„Teraz czekamy na informację zwrotną w tej sprawie i dopiero po otrzymaniu opinii będę podejmowane jakiekolwiek dalsze decyzje. Tym samym ewentualne zmiany traktujemy jako przyszłościowe, które mogłyby zostać wdrożone np. po zakończeniu planowanej przebudowy ul. Wallenroda” – przekonuje Justyna Góźdź z Ratusza.

Miasto zapewnia, że zgodnie z przeprowadzoną wstępną analizą, „utworzenie SPP na tym obszarze nie uszczupli liczby miejsc parkingowych, a doprowadzi do uporządkowania już istniejących, ponadto spowoduje zwiększenie rotacji pojazdów, co pozytywnie wpływa na możliwość znalezienia miejsc postojowych”.

Do sprawy wrócimy w najbliższym czasie.

Aktualizacja: Mieszkańcy nie chcą strefy płatnego parkowania w swojej dzielnicy. Prezydent: „Na tym etapie prace przy tym temacie się kończą”

5 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
  1. Chyba kogoś porypało. Płacę podatek, czynsze i inne wydumane opłaty to jeszcze za miejsce pod blokiem mam być kasowany? Niech przyjezdni studenci płacą!

  2. Po co po kawałku cały Lublin zrobić płatny, będzie więcej kasy na kwiatki na lubartowskiej

  3. jeszcze wprowadzcie k….a oplaty za parkowanie na prywatnych posesjach …. ta władza doi doi doi i do nedzy doprowadza, nierobów tylko promuje i kase im funduje ….

  4. Jak najbardziej płatne parkowanie powinno być na terenach miejskich, nie ma powodu aby nadal cześć osób miała to gratis przy czym miasto ponosi koszty budowy i utrzymania tych miejsc. Tereny których włascicielem jest spółdzielnia , wspólnoty czy osoby prywatne oczywiscie nie mogą byc objęte strefą i to jest prawidłowe. nie może być tak że ktoś płaci za wynajem miejsca, ktoś inny kupił garaż, ktoś jeszcze wynajmuje garaż, oni wszyscy ponoszą koszty za magazynowanie auta. Reszta co nadal parkuje bezkosztowo krzyczy NIE tylko dlatego że się przyzwyczaili do gratisowego parkowania, ale to jest zwyczajnie niesprawiedliwe by ci ostatni nadal korzystali nie płacąc. Czas najwyższy dorosnąć i zdać sobie sprawę z tego że magazynowanie samochodu musi kosztować i KROPKA

  5. Jestem za dla osób zameldowanych tam będzie to niewielki koszt bo ok. 170 zł za 12 miesięcy.
    Mieszkałam tam przez kilka lat, zaparkowanie tam to był koszmar. Dużo studentów z własnym autami stojącymi na parkingu całymi dniami, ponieważ na uczelni chodzili pieszo.
    Poprosiny o rozszerzenie strefy o ulicę : Glinianą, Strażacka, Ochotnicza, cała Nadbystrzycka, Wschodnia.