Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty w przetargu na wyłonienie wykonawcy budowy obwodnicy Chełma. W przetargu wzięła udział cztery firmy.
Kto wybuduje obwodnicę Chełma?
GDDKiA otworzyło oferty w przetargu na budowę obwodnicy Chełma w ciągu drogi ekspresowej S12. Przetarg na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Chełma został ogłoszony 15 grudnia. Wpłynęły cztery oferty, wszystkie zmieściły się w kwocie, jaką GDDKiA mogła przeznaczyć na sfinalizowanie zamówienia (729 669 135 zł).
- Budimex – 460 157 563,18 zł
- Konsorcjum Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones – 561 401 837,33 zł
- Strabag – 441 942 911,46 zł
- Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor – 442 800 000,00 zł
„Wszyscy wykonawcy zadeklarowali skrócenie czasu realizacji o trzy miesiące oraz przedłużenie okresu gwarancji o pięć lat. Teraz komisja przetargowa przeanalizuje złożone oferty i dokona wyboru najkorzystniejszej z nich” – wyjaśnia Mirosław Czech, dyrektor lubelskiego oddziału GDDKiA.
Wykonawca będzie miał 36 miesięcy na realizację inwestycji od momentu podpisania umowy, w tym uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) oraz decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Do czasu robót nie wlicza się okresów zimowych od 16 grudnia do 15 marca.
Obwodnica Chełma będzie miała ok. 14 km i będzie przebiegać po nowym śladzie. W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Wybudowane zostaną cztery węzły drogowe, wiadukty, dwa mosty w ciągu drogi ekspresowej i przejścia dla zwierząt oraz drogi do obsługi ruchu lokalnego, a także Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej.
W związku z zapewnieniem finansowania na całą drogę ekspresową S12 z Piask do Dorohuska, realizacja początkowego odcinka obwodnicy o długości ok. 3 km została włączona do odcinka wcześniejszego (Dorohucza – początek obwodnicy Chełma). Pozwoli to uniknąć zbędnych robót i kosztów związanych z koniecznością tymczasowego skomunikowania obecnej DK12 z nową trasą.
„Trasa ominie miasto od północnej strony. Jadąc od strony Piask, kierowcy wjadą na nią na węźle Chełm Zachód w miejscowości Janów. Drugi z węzłów (Chełm Północ) powstanie w miejscowości Horodyszcze, a dalej trasa przekroczy rzekę Uherkę i ominie Okszów, gdzie powstanie węzeł drogowy Chełm Okszów. Za Okszowem obwodnica przekroczy linię kolejową nr 81 relacji Chełm – Włodawa. Koniec odcinka zaplanowano za węzłem Chełm Wschód, umożliwiającym zjazd na obecną DK12, w miejscowości Kolonia Antonin” – dodaje dyrektor Mirosław Czech.
Wyłonienie wykonawcy i podpisanie umowy planowane jest w połowie roku, a rozpoczęcie budowy w 2023 roku.
Dodaj swój komentarz