Chciał kupić telefon przez Internet — stracił ponad 2 tysiące złotych

Klawiatura z ikoną koszyka zakupowego
Fot. Pixabay

Mieszkaniec Zamościa zapłacił za kupiony przez Internet telefon komórkowy ponad 2 tys. zł. Niestety sprzedawca okazał się oszustem. Zamówienie nie dotarło do 46-latka.

Robiąc zakupy w sieci, uważajmy na oszustów

46-latek z Zamościa zamierzał kupić telefon. Odpowiednią ofertę znalazł na stronie internetowej. Nawiązał kontakt ze sprzedawcą i ustalili szczegóły sprzedaży oraz kwotę zakupu. Na otrzymany numer konta tytułem zapłaty przelał ponad 2100 złotych.

Wysłał sprzedawcy dowód zapłaty i cierpliwie czekał na przesyłkę. Kiedy minął termin umówionej dostawy, zaniepokojony nawiązał kontakt ze sprzedającym, który zapewnił 46-latka, że telefon został już wysłany.

Jednak mimo upływu kolejnych dni nie otrzymał zakupionego towaru. Ponownie napisał wiadomość do sprzedawcy, że z uwagi na opóźnienia w dostawie wypowiada umowę i prosi o zwrot pieniędzy.

Na tę wiadomość nieuczciwy sprzedawca już nie zareagował. 46-latek nie otrzymał zwrotu pieniędzy ani telefonu, o oszustwie zawiadomił policjantów z Zamościa.

Decydując się na zakupy przez Internet, zachowajmy ostrożność. Wybierajmy sprawdzonych sprzedawców, z pewną historią działalności na rynku, czytajmy komentarze na ich temat. Nie działajmy pochopnie i jeśli jest taka opcja — wybierajmy możliwość zapłacenia za przesyłkę u kuriera, zwłaszcza gdy zakup dotyczy drogiego towaru — komentuje aspirant sztabowy Dorota Krukowska – Bubiło

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.