Ważny temat? Prześlij newsa!

Podszywając się pod pracowników banku, wmówili 62-latkowi, że przestępcy „zhakowali” jego konto

Spotted Lublin

  • Data publikacji: 13 kwietnia 2024, 13:41
  • Region

Nieświadomy oszustwa 62-latek za namową przestępców wypłacił pieniądze, a następnie wpłacił je, we wpłatomacie wpisując przekazywane przez oszustów kody Blik. Obiecali także pomoc w odzyskaniu pieniędzy 62-latek z powiatu zamojskiego złożył w czwartek zawiadomienie, że został oszukany. Wyjaśnił, że skontaktował się z nim mężczyzna podający się za pracownika banku, który poinformował go, że jego oszczędności […]

telefon, blik

fot. Policja

Nieświadomy oszustwa 62-latek za namową przestępców wypłacił pieniądze, a następnie wpłacił je, we wpłatomacie wpisując przekazywane przez oszustów kody Blik.

Obiecali także pomoc w odzyskaniu pieniędzy

62-latek z powiatu zamojskiego złożył w czwartek zawiadomienie, że został oszukany. Wyjaśnił, że skontaktował się z nim mężczyzna podający się za pracownika banku, który poinformował go, że jego oszczędności są zagrożone, ponieważ przestępcy „zhakowali” jego konto. Rozmówca powiedział także, że zadzwoni za chwilę konsultant wyższego szczebla i pomoże mu odzyskać oszczędności.

Po kilku minutach 62-latek odebrał kolejny telefon. Zapowiadany „konsultant” poinformował, że wykonane przez przestępców wypłaty można anulować za pomocą płatności Blik. Instruowany przez „konsultanta” 62-latek generował kody Blik na różne kwoty. Takich kodów wygenerował kilkanaście.

Następnie mężczyzna polecił mu wypłacić pieniądze z konta, a później wpłacić je we wpłatomacie. W czasie, gdy 62-latek wykonywał te czynności rozmowa trwała. „Konsultant” podawał przez telefon kody Blik, a 62-latek wpłacał pieniądze i postępując zgodnie z instrukcjami rozmówcy – wpisywał otrzymywane od niego kody. Wykonał 17 takich transakcji, wpłacając łącznie ponad 60 000 złotych.

Rozmówca zapewniał, że pieniądze 62-latka trafiły na specjalnie dla niego utworzone konto rezerwowe, a gdy główne konto będzie już bezpieczne — pieniądze wrócą do 62-latka. Po tych zapewnieniach „konsultant” zakończył rozmowę.

62-latek przemyślał całą sytuację i zadzwonił do swojego banku, aby zweryfikować dane „konsultanta”. Okazało się, że w banku nie pracuje osoba o danych, które przekazał pokrzywdzony. Dowiedział się również, że jego pieniądze zostały wypłacone w bankomacie w jednym z miast na terenie Polski. 62-latek zablokował dostęp do rachunku i złożył w banku reklamację na wykonywane za namową oszusta transakcje.

Spotted Lublin – Wiadomości Lublin

Ważny temat? Prześlij newsa!

Czekamy na Wasze informacje, zdjęcia i filmy.

Dodaj opinię

Powiadomienia
Powiadom o

Dodając opinię akceptujesz regulamin. Administratorem Twoich danych osobowych jest Grupa Spotted Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Hrmc1
1 rok temu

Za głupotę i naiwność się płaci. A tyle się mówi…Jak raz ktoś zostanie okradziony to potem będzie uważał…Złodziej śmierdzi na kilometr…Nawiasem mówiąc, trzeba być naiwniakiem by dać się tak nabrać i okraść…

Bądź na bieżąco z Lublinem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w naszym mieście.
Najciekawsze wiadomości ze spottedlublin.pl znajdziesz w Google News!

Spotted Lublin – Wiadomości Lublin

Od 2016 roku piszemy o życiu mieszkańców Lublina. Jesteśmy zawsze z nimi: informujemy, interweniujemy, pomagamy. Każdego dnia dostarczamy czytelnikom informacje z naszego miasta i regionu. Wielokrotnie zdobyte przez nas newsy trafiły do ogólnopolskiej prasy, telewizji, radia i Internetu. Jesteśmy jednym z największych portali w Lublinie, który według wyników oglądalności Google Analytics, w marcu 2022 r. odwiedziło ponad 1,7 mln UU.

Pozostałe teksty autora

Najnowsze teksty

facebook instagram pinterest twitter youtube linkedin tiktok twitch search menu close arrow-left-short arrow-right-short arrow-right-long arrow-left-long arrow-down check check