Według planu do końca budowy mostu na ul. Żeglarskiej został miesiąc. Sprawdzamy postęp prac

Postęp prac na budowie nowego mostu na ul. Żeglarskiej
Postęp prac na budowie nowego mostu na ul. Żeglarskiej | fot. Miasto Lublin

Do 28 kwietnia powinna zakończyć się budowa nowego mostu w ciągu ul. Żeglarskiej w Lublinie. W najbliższych dniach, drogowcy przy pomocy samochodów ciężarowych sprawdzą stabilność i wytrzymałość nowej przeprawy nad rzeką Bystrzycą.

Po nowym moście na Żeglarskiej jeszcze przed wakacjami

Prace przy budowie nowego mostu dobiegają końca i już niedługo mieszkańcy skorzystają z nowej infrastruktury. Zgodnie z obowiązującą umową te powinny zakończyć się do 28 kwietnia. Nim obiekt zostanie dopuszczony do ruchu, konieczne jest zakończenie etapu odbiorów przez Zarząd Dróg i Mostów i uzyskanie wszelkich pozwoleń na użytkowanie.

Postęp prac

W ostatnim czasie, ważnym etapem robót było wykonanie betonowej płyty pomostu oraz warstw nawierzchni drogowej na obiekcie. Dopiero realizacja tych prac pozwoliła na rozbiórkę pozostałych ze starego mostu filarów podpory pośredniej oraz elementów stalowych podparcia tymczasowego. Obecnie drogowcy kontynuują umocnienie brzegów rzeki.

Nadal wykonywane są zabezpieczenia antykorozyjne styków montażowych konstrukcji stalowej oraz uszczelnienie niezbędnych elementów kap, krawężnika i desek gzymsowych. Na dojeździe do podpory od strony ul. Janowskiej, realizowane są prace przy krawężniku granitowym wzdłuż kapy pod barierę ochronną, kładziony jest tam beton oraz formowany nasyp.

Postęp prac na nowym moście w ciągu ul. Żeglarskiej
Postęp prac na nowym moście w ciągu ul. Żeglarskiej | fot. Miasto Lublin

Trwają również prace brukarskie na ścieżce rowerowej. Roboty brukarskie prowadzone są również od obiektu do zjazdu na zaplecze. Ponadto wykonywane są roboty branży drogowej. W rejonie zaplecza budowy obejmują one wykonywanie warstwy stabilizacji cementowej nawierzchni. Powstają tam również schody przy pochylni.

Do sfinalizowania prac pozostało jeszcze: montaż barier ochronnych na obiekcie, zabezpieczenie specjalną izolacją nawierzchni pod stopkami słupków barier ochronnych oraz na kapach chodnikowych, zabezpieczenie antykorozyjne powierzchni betonowych, rozbiórka zjazdu z ul. Żeglarskiej w kierunku rzeki Bystrzycy oraz wykonywanie kanalizacji wtórnej w kapach chodnikowych na długości obiektu.

Aby domknąć zakres prac z branży elektrycznej, drogowcy muszą jeszcze zamontować fundamenty i słupy oświetleniowe na obiekcie.

Próby obciążeniowe mostu

By nowy most mógł zostać oddany do użytku, musi przejść próbę obciążenia. To ważny etap kontrolny każdego nowo wybudowanego mostu. Testy będą polegały na badaniach statycznych i dynamicznych przeprowadzonych za pomocą 6 samochodów ciężarowych o masie całkowitej 32 tony każdy.

Podczas obciążeń dynamicznych samochody będą poruszać się z prędkością od 10 km/h zwiększanej co 20 km/h, aż do maksymalnej prędkości dozwolonej. Badania obejmą pomiary ugięć przęseł i osiadania podpór – mowi Justyna Góźdź z biura prasowego Urzędu Miasta Lublin.

Do budowy mostu drogowcy zużyli 160 ton stali zbrojeniowej. Obecne zaawansowanie inwestycji to 94 proc., a wartość wykonanych do tej pory robót to około 34 mln zł. Wartość zadania wynosi około 37 mln zł. Generalnym wykonawcą robót jest spółka Primost Południe z siedzibą w Będzinie.

Widok na most na ul. Żeglarskiej znad Zalewu Zemborzyckiego
Widok na most na ul. Żeglarskiej znad Zalewu Zemborzyckiego | fot. Miasto Lublin

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.