Dworzec metropolitalny powstanie do 2022 roku w Lublinie. Miasto zleca projekt

cof
PARTNER SERWISU

Nowy, inteligentny i wielofunkcyjny obiekt powstanie w rejonie obecnego dworca PKP przy ul. Dworcowej. Dworzec metropolitalny stworzy podróżnym możliwość wygodnych przesiadek w jednym miejscu.

 

Zintegrowane Centrum Komunikacyjne pozwoli na skuteczne skomunikowanie regionu ze stolicą województwa i stworzy dogodne miejsce przesiadek dla dalszej podróży, skupiając w jednym miejscu różne środki transportu. Jego zadaniem będzie zintegrowanie komunikacji linii regionalnych, dalekobieżnych, podmiejskich, miejskich i aglomeracyjnych z przystankami linii mikrobusowych, miejscami postoju taxi, parkingów samochodów osobowych i rowerów.

 

Budynek nowego dworca pomieści hol i poczekalnie dla blisko 250-300 podróżnych, kasy, biuro obsługi klienta, pomieszczenia administracyjne, zespoły sanitarne i małą gastronomię. Jego przewidywana powierzchnia całkowita sięgnie blisko 2 tys. mkw. Projekt nowego budynku powinien spełniać parametry pozwalające na osiąganie jak najlepszych efektów energetycznych. Ma być zaprojektowany jako energooszczędny i maksymalnie „samowystarczalny” po względem energetycznym i cieplnym, na przykład poprzez zastosowanie fotowoltaicznych ogniw, technologii umożliwiających odzyskiwanie i wytwarzanie energii elektrycznej i cieplnej, oświetlenia LED, czy wykorzystanie wód opadowych jako wody dla celów sanitarnych.

 

Projekt nowego dworca powinien przewidzieć zadaszone perony odjazdowe na około 54 stanowiska dla komunikacji regionalnej oraz ok. 16 stanowisk dla komunikacji miejskiej. Na płycie dworca znajdą się dodatkowe miejsca postojowe dla autobusów oczekujących na odjazd nie dłużej niż 15 min (minimum 20 miejsc). Pozostałe autobusy zaparkują na planowanym placu postojowym przy ul. Krochmalnej, który powinien być przewidziany jako płaski, bez wyniesionych peronów (dla 150 autobusów).

 

W rejonie ul. Gazowej planowana jest budowa pętli komunikacji miejskiej, dostosowanej do obsługi autobusów i trolejbusów. Pojazdy kończące tu trasę będą mogły zatrzymać się na planowanych 15 stanowiskach postojowych, dwa spośród nich wyposażone będą w ładowarki dla autobusów elektrycznych.

 

Pod nowym dworcem projektant będzie musiał przewidzieć parking samochodowy typu Park&Ride na ok 100-200 miejsc postojowych o łącznej powierzchni od 3 tys. do 6 tys. mkw. Przed dworcem przewiduje się minimum 10 stanowisk dla samochodów osobowych typu Kiss&Ride. Parkingi mają mieć wyznaczone miejsca dla kobiet w ciąży, osób z dzieckiem oraz niepełnosprawnych.

 

Czytaj także: Dworzec PKP i PKS w jednym miejscu. Wielofunkcyjny dworzec metropolitalny [WIZUALIZACJE]

 

Zakres prac projektowych w ogłoszonym przetargu obejmuje kompleksową dokumentację wraz ze studium wykonalności dla wielofunkcyjnego obiektu Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego i Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego, zagospodarowanie przestrzeni publicznych, terenu pod zajezdnię autobusową dla komunikacji zamiejskiej i dalekobieżnej, korekty układy drogowego dla obsługi nowego centrum komunikacyjnego w rejonie ulic: Dworcowej, Gazowej, 1-go Maja, Pocztowej, Krochmalnej, Al. Zygmuntowskich i al. Piłsudskiego.

 

Budowa rozpocznie się w 2019 i będzie trwała ok. 30 miesięcy. Uruchomienie dworca zaplanowano na 2022.

 

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.