Można składać wnioski o Lubelską Kartę Miejską. Dzięki niej unikniemy podwyżek cen biletów

DSC03086 min
Zdjęcie ilustracyjne | fot. Dominik Wąsik

Już można składać wnioski o wydanie Lubelskiej Karty Miejskiej. Jest to program lojalnościowy dla mieszkańców Lublina. Dzięki niej unikniemy podwyżek cen biletów komunikacji miejskiej.

Od 31 lipca zainteresowani programem Lubelska Karta Miejska mogą złożyć wniosek o identyfikator na Karcie Biletu Elektronicznego. Takie rozwiązanie pozwoli mieszkańcom korzystać z licznych ulg i zniżek na usługi oferowane przez miasto i partnerów programu.

Lubelska Karta Miejska to dokument, który ma formę dotychczasowej Karty Biletu Elektronicznego, wydawany na wniosek osoby zainteresowanej, rodzica/opiekuna lub osoby uprawnionej. Karta nie posiada fizycznego, graficznego znacznika wskazującego na korzystanie z Programu. Informacja o tym będzie „zaszyta” wewnątrz Karty w formie elektronicznego identyfikatora.

Kto może korzystać z Lubelskiej Karty Miejskiej?

Z Lubelskiej Karty Miejskiej mogą korzystać wszystkie osoby zamieszkałe w Lublinie, które rozliczają podatek dochodowy od osób fizycznych w urzędzie skarbowym właściwym dla osoby zamieszkałej na terenie Gminy Lublin, bez względu na to czy osoby te osiągają dochód.

Programem objęte są także mieszkające na terenie Gminy Lublin osoby, które rozliczają podatek rolny z tytułu prowadzonego gospodarstwa rolnego, a także mieszkańcy Lublina, którzy nie osiągają dochodów opodatkowanych, a są objęci działaniami społecznymi prowadzonymi przez miasto.

Do programu będą włączone także dzieci tych osób do ukończenia 18. roku życia, a w przypadku nauki – do 26. roku życia, a także dzieci i młodzież przebywające w miejskich placówkach pieczy zastępczej lub rodzinnej. Dzieci, które nie ukończyły 6 lat, mają prawo do korzystania ze zniżek i ulg w ramach Programu na podstawie Lubelskiej Karty Miejskiej nadanej rodzicowi albo opiekunowi prawnemu.

Jakie zniżki?

Posiadanie Lubelskiej Karty Miejskiej umożliwi korzystanie z katalogu ulg, rabatów i zniżek na miejskie usługi oraz produkty oferowane przez partnerów programu w takich obszarach, jak np.: komunikacja miejska, strefa płatnego parkowania, kultura, sport i rekreacja, oświata, zdrowie oraz gastronomia i handel.

„Na przykład 30-dniowy bilet na wszystkie linie dla posiadacza Lubelskiej Karty Miejskiej dalej będzie kosztował 92 zł, a dla pasażerów, którzy karty nie będą mieli proponujemy, aby było to 119 zł, czyli 27 złotych więcej” – mów Grzegorz Malec, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.

W przypadku osób, które posiadają już Kartę Biletu Elektronicznego (KBE) wystarczy złożyć wniosek o nadanie Lubelskiej Karty Miejskiej. Natomiast dla osób zainteresowanych LKM, ale nie posiadających jeszcze KBE, pierwszym krokiem będzie zawnioskowanie o tę kartę, a następnie złożenie już właściwego wniosku o zakodowanie na niej Lubelskiej Karty Miejskiej.

Gdzie złożyć wniosek o Lubelską Kartę Miejską?

Przy składaniu wniosku niezbędne będzie okazanie dokumentu ze zdjęciem oraz, w zależności od posiadanego uprawnienia do wydania LKM, dokumentu potwierdzającego takie uprawnienie. Dla większości mieszkańców będzie to pierwsza strona złożonego w Urzędzie Skarbowym zeznania podatkowego. Wnioski o nadanie Lubelskiej Karty Miejskiej będą przyjmowane w Punktach Obsługi ZTM oraz w funkcjonujących Biurach Obsługi Mieszkańców.

Lubelska Karta Miejska jest pierwszym elementem nowego systemu Lubelskiego Biletu Karty Aglomeracyjnej (LUBIKA), w ramach którego powstają nowoczesne, niedostępne dotychczas w lubelskiej komunikacji miejskiej rozwiązania i metody pobierania opłat. System jest na etapie wdrażania. Jego uruchomienie planowane jest w sierpniu 2021 r.

Czytaj też: Nowy system biletowy w Lublinie od 2021 r. Ile przystanków przejedziesz, za tyle zapłacisz

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.