Nowy system biletowy w Lublinie od 2021 r. Ile przystanków przejedziesz, za tyle zapłacisz

Zdjęcie ilustracyjne | fot. Dominik Wąsik

Już w 2021 r. pasażerowie będą mogli zakupić bilet okresowy na dowolną liczbę dni, zapłacić za dokładną liczbę przejechanych przystanków lub zarządzać swoim kontem za pomocą specjalnej aplikacji.

To ma być prawdziwa komunikacyjna rewolucja. Mowa tu o nowym systemie biletu elektronicznego, który w 2021 roku ma zacząć funkcjonować w naszym mieście. Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie właśnie rozstrzygnął przetarg na wyłonienie firmy, która zaprojektuje system i go wdroży.

Za najkorzystniejszą wybrano ofertę konsorcjum firm: Mera Systemy sp. z o.o. i R&G Plus sp. z o.o., na kwotę 15,3 mln zł. Najdroższą oferta złożona w przetargu opiewała na kwotę 33,1 mln zł. ZTM przeznaczył na sfinansowanie zamówieni 22,6 mln zł.

LUBLIN: Opłata za przejechane przystanki

W ramach nowego systemu biletowego uruchomione zostaną nowoczesne, niedostępne dotychczas w lubelskiej komunikacji miejskiej metody pobierania opłat. Pasażerowie będą mogli skorzystać z nowej oferty taryfowej.

Możliwe będzie wprowadzenie m.in. degresywnej taryfy przystankowej (check in/out). W praktyce oznacza to, że pasażer zapłaci za tyle przystanków, ile przejechał. Ponadto zostanie uruchomiona możliwość zakupu biletów okresowych na dowolną, zadaną liczbę dni” – wylicza Justyna Góźdź, rzecznik prasowy ZTM w Lublinie.

Pasażerowie dzięki aplikacji mobilnej „bilet w komórce” będą mieli możliwość sprawdzenia wszelkich danych dotyczących ich kont (historii transakcji, stanu doładowania), skorzystania z „planera podróży”, który będzie sugerował najkorzystniejszy bilet dla danego przejazdu, czy zakupu biletów z nowej oferty taryfowej. Dodatkowy każdy pasażer będzie miał możliwość gromadzenia środków na zakup biletów w elektronicznej portmonetce.

Nowy system uwzględnia również zakup m.in. 55 biletomatów stacjonarnych oraz doposażenie 50 pojazdów w biletomaty mobilne. Pojazdy komunikacji miejskiej zostaną wyposażone w czytniki zbliżeniowych kart płatniczych umożliwiające proste pobranie opłaty za przejazd bezpośrednio z karty bankowej.

Nowy system będzie mieć tzw. „budowę kontocentryczną” co oznacza, że każdy użytkownik będzie miał swoje konto i wszelkie operacje, takie jak: zakup biletów, usług, płatności, skasowania, zapisywane będą on-line w systemie centralnym. Karta, aplikacja nie będą fizycznym nośnikiem, a będą jedynie identyfikatorem użytkownika” – wyjaśnia Justyna Góźdź.

Uruchomienie systemu planowane jest na sierpień 2021 r.



3 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
  1. Po woli koszty utrzymania machiny dystrybucji i kontroli biletów zaczyna przekraczać przychody ze sprzedanych biletów.Bezsens i marnotrawstwo w wydaniu lubelskim.

  2. I wszyscy pasażerowie będą utrzymywać złożony system teleinformatyczny, infrastrukturę i wodotryski, które nie są tak potrzebne jak prosta i tania komunikacja miejska.

  3. Pieknie ;D mam nadzieje że do tego momentu XD to spierdziele z tego miasta inspiracji 😀