Mieszkańcy wybrali kolor mostu jaki powstanie w ciągu budowanej ul. Muzycznej

RKP. Muzyczna. 01

Mieszkańcy Lublina wybrali kolor nowego mostu na Bystrzycy. Obiekt powstający w ramach budowy przedłużenia ul. Muzycznej stalowe elementy będzie miał w kolorze czerwonym.

– Przez cały luty dostaliśmy 121 maili dotyczących koloru mostu w ciągu budowanej ul. Muzycznej. Mieszkańcy zgłaszali też własne propozycje, wśród nich był most w barwach narodowych, w barwach Motoru Lublin, barwach miejskich, w kolorze takim samym jak piesza kładka do Parku Ludowego czy też złoto-srebrno-ciemnozielony lub zielono-biały – mówi Karol Kieliszek z Biura Prasowego UM

Spośród propozycji Rady Kultury Przestrzeni najwięcej głosów zebrał most z elementami stalowymi w kolorze czerwonym. Wskazało go 45% mieszkańców biorących udział w konsultacjach. Drugi pod względem popularności okazał się most z elementami w kolorze szarym (26% głosów). Granatowy zaś zebrał 16% głosów.

Budowa ul. Muzycznej rozpoczęła się w październiku ubiegłego roku. W marcu ma się rozpocząć wzmacnianie terenu w miejscach, gdzie później oprze się konstrukcja mostu. Zaczną się też prace przy kanalizacji deszczowej od rzeki w kierunku ul. Narutowicza.

W przyszłości ul. Muzyczna będzie obsługiwała Dworzec Metropolitalny, a wcześniej skorzystają z niej m.in. kibice Młodzieżowych Mistrzostw Europy. Będzie miała 757 metrów długości i zaczynać się na przedłużeniu ul. Stadionowej w rejonie Areny Lublin, by z drugiej strony połączyć się ze skrzyżowaniem ul. Narutowicza, ul. Nadbystrzyckiej i ul. Głębokiej, które  także przejdzie modernizację. W ramach inwestycji powstanie nowy most na Bystrzycy. Będzie to ulica jednojezdniowa, z czterema pasami ruchu, z których dwa skrajne będą przeznaczone dla transportu zbiorowego.

Wartość inwestycji to blisko 42 mln zł.

Komentarze (1)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
  1. Buspasy powinny być standardowo wyznaczane wszędzie tam, gdzie tylko to możliwe. Jeśli autobusy na ul Głębokiej, Kraśnickiej , Sowińskiego i wielu wielu innych stoją w tych samych korkach co samochody, to czemu kierowcy osobówek mieliby się przesiąść do MPK? Po podwyżce cen biletów już nie jest oczywiste, że bardziej się opłaca jeździć autobusami. A samochodem jedziesz kiedy chcesz, którędy chcesz i nie siedzisz pomiędzy brudnym żulem a wyklinającą Cię staruszką. Jeżeli celem komunikacji miejskiej jest zmniejszenie korków ( ludzie z samochodów mają się przesiąść do autobusów ) to musi ona być nowoczesna, efektywna, nie może stać w korkach tak samo jak samochody, autobusy powinny ( głównych linii takich jak 151, 57, 31, 13 czy jakich tam by nie było- tych obciążonych ) jeździć nie co 7-10 minut, ale co 3-4 minuty. Bus[pasy wszędzie tam, gdzie tylko są 2 pasy ruchu : Racławickie, Kraśnicka i przerobić Głęboką, Sowińskiego i Poniatowskiego dodając tam buspasy. Wtedy kierowcy wysiądą z samochodów i wsiądą do MPK bo będą widzieć w tym interes.