Jak zostać account managerem?

materiał nadesłany
PARTNER SERWISU

Masz przynajmniej rok doświadczenia na stanowisku kierowniczym i szukasz pracy? Marzysz o karierze w reklamie? Zostań account managerem.

Zawód account managera wywodzi się z branży reklamowej, jednak obecnie funkcjonuje też w innych dziedzinach związanych z szeroko pojętym marketingiem. Sama nazwa stanowiska jest nieprzetłumaczalna, ale jeśli chcielibyśmy się pokusić o spolszczoną wersję, to osobę pracującą na tym stanowisku można nazwać opiekunem klienta.

Do zadań accounta należy współpraca, podtrzymywanie i rozwijanie długoterminowych relacji z obecnymi oraz nowymi klientami firmy. Ponadto idealny kandydat na to stanowisko powinien umieć przygotowywać oferty handlowe, które odpowiadałyby potrzebom odbiorcy i skłaniały go do podjęcia określonych działań. Musi też efektywnie realizować strategie oraz plany sprzedażowe.

Ponadto do obowiązków account managera należy koordynacja projektów realizowanych przez zatrudnionych w firmie specjalistów (grafików, copywriterów, programistów, specjalistów ds. SEO/SEM) oraz podtrzymywanie komunikacji między klientem a działem odpowiedzialnym za realizację konkretnego zlecenia.

Jakie cechy powinien mieć account manager?

Jak widać, zadań account ma sporo, dlatego osoba aplikująca na to stanowisko do agencji marketingowej musi posiadać określonymi cechy. Przede wszystkim liczy się doświadczenie. Przynajmniej rok pracy na podobnym stanowisku (przy organizowaniu eventów promocyjnych czy prowadzeniu kampanii reklamowych) to podstawa. Ważna jest ponadto samodzielność, gotowość do podejmowania nowych wyzwań i inicjatyw.

Trzeba też posiadać umiejętności organizacyjne, wiedzieć, jak planować działania i jak dobierać skuteczne narzędzia e-marketingu. Jednocześnie należy odznaczać się kreatywnością i otwartością – cechami niezbędnymi podczas realizacji zadań.

Współpraca z klientami wymaga natomiast pozytywnego nastawienia i zaangażowania, doskonałych kompetencji interpersonalnych, komunikacyjnych, negocjacyjnych oraz umiejętności radzenia sobie ze stresem. Praca accounta bowiem to nieraz trudne rozmowy z kontrahentami, stawianie czoła nie zawsze uczciwej konkurencji i zmaganie się z presją czasu.

Gdzie szukać pracy jako account manager?

Jeśli czujesz, że umiesz podołać takim wyzwaniom, znasz polską branżę marketingu internetowego i język angielski na poziomie komunikatywnym, dołącz do zespołu Combo Marketing. Ta lubelska agencja interaktywna, wyróżniona certyfikatem Google Partners należy do największych i najprężniej rozwijających się podmiotów sektora digital w regionie.

Jako jedna z nielicznych została objęta prestiżowym programem Google Elevator promującym najlepiej rokujące firmy rynku internetowego. Swoim pracownikom oferuje atrakcyjne zarobki, przyjazną atmosferę, szkolenia i niezapomniane imprezy integracyjne. Więcej informacji na temat oferty znajdziesz tutaj.

Materiał zamówiony przez Combo Marketing

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.