Teatr Osterwy zaprasza na premierowy spektakl „Wielki człowiek do małych interesów”

plakat wielki czlowiek
fot. Teatr Osterwy

„Wielki człowiek do małych interesów” na podstawie komedii Aleksandra Fredy w reżyserii Anny Wieczur! Premiera odbędzie się 6 kwietnia.

„Wielki człowiek do małych interesów”

Człowiek wielki, przebiegły, intrygujący, pełen geniuszu i pomysłów ponad własne możliwości, oto kogo w lustrze dostrzega Ambroży Jenialkiewicz.

Czy ten obraz pokrywa się z tym co dostrzeże czujny widz? Oto historia, w której świat został skonstruowany przez ludzi wielkich dla ludzi wytrwałych.

„Wielki człowiek do małych interesów” to komedia przedstawiająca świat pełen pozorów. Jak daleko może zaprowadzić złudzenie i jak długo można w nie wierzyć? Spektakl stanowi doskonałe połączenie inteligentnego humoru i głębokiej analizy mechanizmów sterujących relacjami w społeczeństwie, co czyni go atrakcyjnym dla widzów poszukujących treści z wartościowym i głębokim przesłaniem.

„Wielki człowiek do małych interesów” według reżyserii Anny Wieczur to współczesna interpretacja komedii Aleksandra Fredry z 1854 roku. Zamysłem jest to, aby widz wyszedł z teatru z doświadczeniem katharsis poprzez śmiech, ale także z refleksją nad ludzką naturą. Widz ma okazję dostrzec psychologiczne aspekty oraz zróżnicowane motywacje, które kierują postaciami.

Poruszane tematy takie jak pragnienie sukcesu czy wytrwałe dążenie do założonych celów, zdają się być wyjątkowo aktualne. Ponadczasowość przedstawioną przez Aleksandra Fredrę dodatkowo podkreśla kontrastujące zestawienie scenografii i kostiumów. Koncepcja spektaklu zakłada łączenie elementów XIX-wiecznego świata z tymi, które są nam znane z dzisiejszych czasów.

Anna Wieczur nadała znanej historii lekkości, uwydatniając jej humorystyczną warstwę przy jednoczesnym zachowaniu przestrzeni do pogłębionej refleksji. Widz ma możliwość płynnie zatopić się w świat wykreowany przez autora, zinterpretowany przez reżyserkę i ożywiony przez aktora.

Przy użyciu sugestywnej scenografii, muzyki i światła, „Wielki człowiek do małych interesów” przenosi widza w świat najwyższych emocji i wewnętrznych konfliktów, pozostawiając go z głębokim wrażeniem i pytaniami, które towarzyszą mu jeszcze po zakończeniu przedstawienia.

Spektakl spotka się z dużym uznaniem osób ceniących klasykę literatury i teatru, bogactwo humoru i inteligentnych zabiegów komediowych.

Repertuar

  • 6 kwietnia, godz.19:00 PREMIERA
  • 11 kwietnia, godz. 11:00 i 19:00
  • 12 kwietnia, godz. 11:00 i 19:00
  • 13 kwietnia, godz. 19:00
  • 14 kwietnia, godz. 18:00

Rezerwacje i zakup biletów

Bilety na spektakle można kupić online za pośrednictwem serwisu Bilety24.pl Prosimy o rozważne zakupy. Bilety zakupione online nie podlegają zwrotowi.

Kasa Teatru

Obsługa Widza

Teatr prowadzi sprzedaż wejściówek w cenie 30 zł. Wejściówki można kupić w kasie teatru na 15 minut przed spektaklem. Liczba wejściówek jest ograniczona.

Repertuar Teatru Osterwy — kwiecień 2024

Teatr Osterwy repertuar kwiecień 2024
fot. Teatr Osterwy

Duża Scena

6-14 kwietnia | Wielki człowiek do małych interesów | PREMIERA
Komedia przedstawiająca świat pełen pozorów. Jak daleko może zaprowadzić złudzenie i jak długo można w nie wierzyć? Spektakl stanowi doskonałe połączenie inteligentnego humoru i głębokiej analizy mechanizmów sterujących relacjami w społeczeństwie, co czyni go atrakcyjnym dla widzów poszukujących treści z wartościowym i głębokim przesłaniem.

17-23 kwietnia | Hamlet na sprzedaż
Jest grupa aktorów lubelskiego teatru, która chce się zmierzyć z dramatem Szekspira i odnaleźć go w swojej teatralnej codzienności. Wprowadzają oni widza w kuluary swojego zawodu i dzielą się osobistymi odczuciami na temat bycia aktorem. Pojawiają się pytania o sens uprawiania tego zawodu; o możliwość oddziaływania przez teatr oraz o sens myślenia w ogóle. Często w sposób humorystyczny mierzą się z frustracją, ale próbują dotknąć tego, co w naszej rzeczywistości najbardziej gorzkie i bolesne. Czy uważne, żywe spotkanie aktorów i widzów może pomóc rozwiązać współczesne rozterki i konflikty albo przynajmniej rozpocząć hamletyczny proces myślenia w nas wszystkich?

Hamlet na sprzedaż
Hamlet na sprzedaż | fot. Krzysztof Werema

25-28 kwietnia | Czego nie widać
Podczas tego spektaklu podglądamy pracę aktorów i to, co dzieje się w kulisach. Nie jest to wizja artystyczna zupełnie oderwana od rzeczywistości i od życia. Sami ludzie pracujący w Teatrze Osterwy często wracają w trakcie codziennych prac do tekstów z tego spektaklu. To wskazuje na to, że jest to genialnie napisana i wyciągająca sztuka – tłumaczy Kamila Janik wcielająca się w Poppy Norton-Taylor i dodaje: – Gra w „Czego nie widać” wymaga pracy jak w zegarku. Trzeba się idealnie wstrzeliwać z dokończeniem jakiejś anegdoty. Jeśli nie pójdzie żart, to nie ma innej sytuacji, w której mógłby wybrzmieć. A jedna sytuacja wynika z drugiej. Potrzebna jest więc czujność i gotowość na reagowanie tu i teraz. – Widzowie wybierający się na tę komedię powinni wiedzieć, czym ryzykują. Ostrzegam, że po wyjściu z teatru mogą ich ze śmiechu boleć brzuchy. To naprawdę komedia w czystej formie. Dla mnie jako aktora ważne jest mogę się mierzyć również z taką konwencją i spełniać się w różnych formach jest bardzo rozwijające. Dla widza to wyjątkowa okazja, żeby przyjść na spektakl, podczas którego można się całkowicie oddać rozrywce, pośmiać się, pobawić i po ciężkich dniach pracy zapomnieć o swoich codziennych problemach – dodaje Daniel Salman, czyli Garry Lejeune.

Mała Scena

12-14 kwietnia | Sonata Kreutzerowska
Pełen emocji i humoru spektakl opowiadający o relacjach damsko- męskich na podstawie noweli Lwa Tołstoja. Miłość i nienawiść. Zazdrość i namiętność. Jak stereotypy i normy społeczne wpływają na związek dwojga ludzi? W relacjach między kobietą a mężczyzną granica jest cienka. Czy szczęśliwy finał jest możliwy? Daniel Salman w pełnym pasji monologu prowadzi publiczność przez kolejne etapy tej skomplikowanej gry uczuć. Aktorowi towarzyszy tytułowa Muzyka. Muzyka, którą sam autor nazywa „najbardziej wyrafinowaną, zmysłową chucią”, wykonywana jest w spektaklu na żywo przez wiolonczelistkę Małgorzatę Pietroń.

Sonata Kreutzerowska
Sonata Kreutzerowska | fot. Maciek Rukasz

18-21 kwietnia | jak płakać w miejscach publicznych
Spektakl, który wykorzystuje potencjał komedii w tragicznym położeniu. Twórczynie Mira Mańka, Kamila Janik i Beata Passini zapraszają widzów do świata głównej bohaterki, trzydziestolatki balansującej między chwilami głębokiej depresji i euforii. Będzie to intensywna podróż przez świat emocji, pełna zaskakujących zwrotów, inspirowana głębokimi refleksjami z bestsellerowej książki Emilii Dłużewskiej. Sztuka „jak płakać w miejscach publicznych” po raz pierwszy wystawiana na deskach teatru, to nie tylko śmiałe spojrzenie na kryzys zdrowia psychicznego, ale także szansa na terapeutyczny śmiech, który przynosi ulgę i pozwala zobaczyć trudne tematy w nowym świetle. Moment, w którym zdajesz sobie sprawę z tego, że jedyne zajęcie, które Cię teraz pocieszy to płacz, jest momentem wyzwolenia. Jeśli chcesz doświadczyć swojego wnętrza i pośmiać się przez łzy, zapraszamy na spektakl „jak płakać w miejscach publicznych” w Teatrze Osterwy.

jak płakać w miejscach publicznych
jak płakać w miejscach publicznych | fot. Olek Wolak

26-28 kwietnia | Diabelski młyn
Czyli mającą lekkość farsy opowieść o rzeczach ważnych. ON – dystyngowany pan w średnim wieku. ONA – tajemnicza, młoda kobieta. Spektakl skłania do stawiania fundamentalnych pytań o to, co w relacjach z drugim człowiekiem jest najważniejsze.

Diabelski Młyn
Diabelski Młyn | fot. Dorota Bielak

Scena Reduta

jak płakać w miejscach publicznych
Spektakl, który wykorzystuje potencjał komedii w tragicznym położeniu. Twórczynie Mira Mańka, Kamila Janik i Beata Passini zapraszają widzów do świata głównej bohaterki, trzydziestolatki balansującej między chwilami głębokiej depresji i euforii. Będzie to intensywna podróż przez świat emocji, pełna zaskakujących zwrotów, inspirowana głębokimi refleksjami z bestsellerowej książki Emilii Dłużewskiej. Sztuka „jak płakać w miejscach publicznych” po raz pierwszy wystawiana na deskach teatru, to nie tylko śmiałe spojrzenie na kryzys zdrowia psychicznego, ale także szansa na terapeutyczny śmiech, który przynosi ulgę i pozwala zobaczyć trudne tematy w nowym świetle. Moment, w którym zdajesz sobie sprawę z tego, że jedyne zajęcie, które Cię teraz pocieszy to płacz, jest momentem wyzwolenia. Jeśli chcesz doświadczyć swojego wnętrza i pośmiać się przez łzy, zapraszamy na spektakl „jak płakać w miejscach publicznych” w Teatrze Osterwy.

  • 11 kwietnia, godz. 18:00 | Krasnostawski Dom Kultury
  • 12 kwietnia, godz. 18:00 | Tomaszowski Dom Kultury

Zwiedzanie Teatru

7 kwietnia g. 15:00; 13, 29 kwietnia o g. 13:00

Anna Nowak zaprosi na zwiedzanie Teatru. Kim były lornetujące spektatorki, a kim koneserzy baletowego ciała? Jak to możliwe, że przez lata teatr mógł pomieścić 800 widzów, a dzisiaj tylko 311? Jak doszło do powstania teatru w Lublinie, który w chwili otwarcia był jednym z najpiękniejszych i najnowocześniejszych budynków teatralnych w Europie? Zapraszamy do spaceru po zakamarkach teatru niedostępnych dla publiczności. Podczas spotkania będzie można stanąć na scenie, na której grała Helena Modrzejewska, Gabriela Zapolska i najwybitniejsi aktorzy 20-lecia międzywojennego z patronem naszego teatru Juliuszem Osterwą na czele oraz poznać teatralne machiny i samemu wywołać wiatr lub grzmoty.

zwiedzanie teatru
Zwiedzanie teatru | fot. Teatr Osterwy

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.