Lotnisko w Świdniku zbuduje terminal cargo za blisko 18 mln zł. Ma być gotowy w przyszłym roku

Tak ma wyglądać terminal cargo na terenie Portu Lotniczego Lublin
Tak ma wyglądać terminal cargo na terenie Portu Lotniczego Lublin | wizualizacja

Port Lotniczy Lublin przygotowuje się do złożenia wniosku o pozwolenie na budowę terminalu cargo na terenie lotniska. Realizacja tej inwestycji pochłonie blisko 18 mln złotych.

Terminal cargo w Świdniku

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z założonymi planami, to już w 2024 roku gotowa będzie nowoczesna hala magazynowo-przeładunkowa o powierzchni blisko 2 tys. m kw. z dedykowanymi pomieszczeniami do obsługi towarów specjalnych.

Dominującym elementem obsługi będzie RFS (Road Feeder Service), czyli transport towaru lotniczego ciężarówkami do samolotu na innym lotnisku. W tym przypadku konieczne sprawdzenie takiego towaru pod względem bezpieczeństwa przeprowadzone zostanie w terminalu cargo Portu Lotniczego Lublin.

Mając na uwadze inwestycje infrastrukturalne zarówno drogowe, jak i kolejowe oraz brak portu cargo z prawdziwego zdarzenia po tej stronie Wisły, rola takiej inwestycji w województwie lubelskim jest nie do przecenienia. Nowy terminal będzie ważnym elementem w łańcuchu transportowym w tej części naszego kraju – mówi Andrzej Hawryluk, prezes Portu Lotniczego Lublin.

Powstanie także budynek biurowy oraz plac manewrowy wraz z drogą dojazdową i chodnikami. Wykonawcą prac jest konsorcjum firm Zakład Budowlano-Sprzętowy Jacek Krzysiak z Łęcznej oraz Eleenergia z Lublina. Planowany koszt inwestycji wyniesie 17,8 mln złotych.

Zgodnie z podpisaną już umową z wykonawcą, szacowany czas prac projektowych i budowlanych to 18 miesięcy. Jak tylko wykonawcy otrzymają pozwolenie, budowa ruszy, liczymy, że z początkiem lata – informuje Andrzej Hawryluk.

Lotnisko w Świdniku ma status lotniska międzynarodowego, dostępnego przez 24 godziny na dobę. Wyposażony jest w urządzenia nawigacyjne (ILS kat. 2) umożliwiające wykonywanie operacji lotniczych w ograniczonych warunkach pogodowych. Port może obsługiwać samoloty do kodu D, czyli wielkości samolotów typu Boeing 767 czy Airbus A310.

Tak ma wyglądać terminal cargo na terenie Portu Lotniczego Lublin
Tak ma wyglądać terminal cargo na terenie Portu Lotniczego Lublin | wizualizacja

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.