Infolinia Rzecznika Praw Pacjenta, będzie działała jeszcze dłużej. Wszystko dla wygody pacjentów

telefon iphone ios
Zdjęcie ilustracyjne | fot. Adobe Stock

Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Chmielowiec zdecydował się na przedłużenie czasu działania infolinii dla pacjentów. Celem jest jeszcze lepsze ich wsparcie poprzez ułatwienie dostępu do informacji, pomaganie w rozwiązywaniu problemów zdrowotnych oraz edukowanie ich w zakresie praw pacjenta.

Całodobowa infolinia – pomoc w kryzysowych sytuacjach

Całodobowa linia wsparcia zapewnia natychmiastową pomoc w sytuacjach pilnych, szczególnie dotyczących zdrowia i życia, ze specjalnym uwzględnieniem kobiet w ciąży, osób starszych, niepełnosprawnych i dzieci, oraz przypadków wysokiego ryzyka naruszenia praw pacjenta.

Jako Rzecznik Praw Pacjenta powołany zostałem do pomocy pacjentom i z tego obowiązku staram się wywiązywać jak najlepiej. Dlatego, podjąłem skuteczne działania mające na celu uzyskanie środków finansowych, niezbędnych do realizacji naszego wspólnego celu, aby pacjenci mogli uzyskać niezbędną pomoc o każdej porze dnia i nocy, w sytuacjach nagłych, w których często ich życie lub zdrowie tego wymaga. Jestem przekonany, że uruchomienie całodobowej infolinii to kolejny krok ku poprawie jakości opieki zdrowotnej oraz zwiększeniu dostępności informacji dla pacjentów. Zachęcam pacjentów do korzystania z naszego doświadczenia i wsparcia. – Bartłomiej Chmielowiec

Od 1 marca 2024 roku infolinia będzie czynna całodobowo tj. przez 24 godziny we wszystkie dni tygodnia, w tym święta i dni wolne ustawowo od pracy.

kobieta telefon
Zdjęcie ilustracyjne | fot. shutterstock

Jakie sprawy zgłaszać na Infolinię Rzecznika Praw Pacjentów?

Lista tematów, do jakich służy infolinia:

  • prawach, jakie przysługują pacjentom, szczególnie w tej  w konkretnej sprawie opisanej przez pacjenta; 
  • sposobach rozwiązania zgłaszanego problemu tj. wskazuje praktyczne wskazówki i działania, jakie warto podjąć dochodząc swoich praw;
  • instytucjach lub urzędach, do których można zgłosić skargę lub które w ramach swoich kompetencji mogą rozwiązać problem;
  • zasadach korzystania ze świadczeń zdrowotnych;
  • szczególnych uprawnieniach do świadczeń opieki zdrowotnej;
  • drogach dochodzenia odszkodowania i zadośćuczynienia.

Jak wygląda udzielana pomoc przez pracowników Infolinii Rzecznika Praw Pacjenta?

Osoba dzwoniąca na podany numer telefonu, otrzyma pomoc poprzez interwencję w placówce medycznej lub udzielona zostanie jej informacja o prawach pacjenta. Pracownicy pomogą rozwiązać wątpliwości dotyczące ewentualnego naruszenia tych praw.

Bezpłatna infolinia dla pacjentów i osób korzystających z państwowych obiektów zdrowia

Infolinia będzie dostępna dla wszystkich pacjentów pod bezpłatnym, niezmienionym numerem telefonu, 800 190 590 z telefonów stacjonarnych i komórkowych.

22 688 05 00 to numer dla połączeń z zagranicy oraz dla osób, które mają zablokowane połączenia z numerów 800 xxx xxx. Koszt połączenia wg taryfy operatora

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.