Pierwsza w 2020 roku kontrola kierowcy Bolt. Nie przyjął mandatu, sprawa trafi do sądu

IMG 20200103 201535
Kontrola kierowcy mercedesa, który wykonywał przewozy osób za pomocą aplikacji Bolt | fot. Dominik Wąsik

Pierwsza w 2020 roku kontrola kierowcy z aplikacji Bolt zakończyła się skierowaniem sprawy do sądu, ponieważ kierowca odmówił przyjęcia mandatu od inspektorów ITD.

Lubelscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego wspólnie z policją po raz pierwszy w 2020 roku przeprowadzili kontrolę samochodu, którym wykonywany był okazjonalny przewóz osób z wykorzystaniem aplikacji Bolt. Do zatrzymania kierowcy mercedesa doszło w piątek około godz. 20 na ul. Gazowej, w pobliżu dworca PKP w Lublinie. W kontroli uczestniczył jeden radiowóz policyjny i samochód Inspekcji Transportu Drogowego.

Kierowca mercedesa wykonywał przewóz w ramach aplikacji Bolt i został poddany kontroli. Stwierdziliśmy liczne nieprawidłowości. Jego pojazd nie spełniał kryterium konstrukcyjnego. Będzie prowadzone postępowanie administracyjne. Ponieważ kierowca nie przyjął mandatu na kwotę 6 tysięcy złotych, sprawa trafi do sądu” – mówi Paweł Gruszka, rzecznik WITD w Lublinie.

Kierowca nie miał wymaganej licencji lub zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego. Ponadto jeździł pojazdem niespełniającym kryteriów konstrukcyjnych (przewozy okazjonalne można wykonywać pojazdem 8 lub 9-osobowym – przyp. red.). Prowadzący nie miał też orzeczeń lekarskiego i psychologicznego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy.

IMG 20200103 201534
Kontrola kierowcy mercedesa, który wykonywał przewozy osób za pomocą aplikacji Bolt | fot. Dominik Wąsik

Dodatkowo przewoźnik, czyli ten, kto udostępnił temu kierowcy swoją licencję, będzie musiał liczyć się wszczęciem postępowania administracyjnego. Na przewoźnika zostanie nałożona kara w wysokości około 14 tysięcy złotych” – dodaje Gruszka.

W 2019 roku inspektorzy ITD skontrolowali ponad 80 kierowców korzystających z aplikacji Bolt. Wszystkie kontrole zakończyły się wykryciem nieprawidłowości oraz wszczęciem wobec kierowców i przewoźników postępowań administracyjnych.

Od nowego roku nowe przepisy

Od 1 stycznia 2020 obowiązują nowe regulacje prawne, które nakładają na kierowców z aplikacji m.in. Uber i Bolt wymagania. Zmieniło się to, że kierowcy mogą wykonywać przewozy w ramach usług taksówkowych.

Warunkiem jest wyrobienie licencji na przewóz taxi i dostosowanie pojazdu, żeby był taksówką. Taki pojazd musi być wyposażony w lampę na dachu, napis taxi, taksometr oraz musi przejść pozytywne badanie techniczne dla taksówek. Po spełnieniu tych wymogów można wykonywać okazjonalne przewozy samochodem 5-osobowym” – wyjaśnia rzecznik WITD w Lublinie.

30 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
  1. Po to jest licencją taxi żeby już nie jeździć jako przewozy okazjonalne! Niech pan rzecznik się douczy najpierw!
    Zgodnie z nowa ustawą zależny jest przewóz okazjonalny samochodem poniżej 7 osób.

  2. No i tak hamuje się rozwój w Polsce (y) po co komu tanie przewozy, lepiej zapłacić taryfiarzowi pięciokrotność (y)

  3. Wieczne problemy z emerytami taksowkarzami w smierdzacych zepsutych autach. My mlodzi i tak wybierzemy bolta ubera nawet jak bedzie drozszy. Przykro mi emeryci, ze nie ogarniacie nowoczesnej technologi.

  4. No tak najlepiej karać jak ktoś chce dorobić. A garażowi mechanicy i elektronicy mogą sobie robić co chcą i nie straszne im kontrole.

  5. Pierwsza kontrola odbyła się 1 stycznia przez wrd w Warszawie. Wpadło po jednym kierowcy z bolta i ubera sprawa skierowana do itd

  6. I po co ten ferment??? Lobby Taxi widzę działa bardzo prężnie w Lublinie. Przestańcie kłamać

  7. I w końcu porządek ,bo już na ten burdel zarobkowy po kątach bez podatków i przepisów nie mogłem patrzeć.

  8. Generalnie tak, aczkolwiek w nowym rozporządzeniu taksometr nie jest wymagany gdy jeździmy z aplikacji! Ktoś tutaj wprowadza w błąd….

  9. Brawo, trzeba tępic złodziejstwo okradające uczciwie pracujących ludzi.

  10. Jak to jest że tylko w Lublinie Bolt jest tak katowany? W pozostałych miastach kierowcy Bolta lub Ubera nie mają aż takich problemów.

  11. Godz.około 5 rano.
    Podchodzę do taxi na placu zamkowym w lublinie.
    Ile za kurs na Unii Lubelskiej na stacjie amic?
    A pieniądze masz? Odp gbura.
    Mam.
    40 zł. wyjdzie ale nie opłaca mu się jechać bo za blisko.
    Poszlem pieszo na amic kupiłem 5 piw pakę fajek hotdoga i jeszcze reszta mi została
    I ch_j ci w łeb jeb__a złotuwo.
    Za tych oszustów naciagaczy powinien się ktoś zabrać.

  12. Precz z taksowkarskim monopolem w każdym mieście. Jednak – powinny być obowiązkowe badania techniczne i kierowców, oklejone auta / kogut, max 10-15 letnie. Bolciarz w Rzeszowie już mnie wiózł w nocy pod prąd na obwodnicy za co w ryj powinien dostać tylko uciekł. W tekście bzdury pierwsza kontrola w nowym roku gdzie można 5 osobowym autem wozić wg nowych przepisów, mandat za nie posiadanie 9 osobowego auta…

  13. jakby nie kombinowali taksiarze to 90% z nich nie przeszłaby badań psychotechnicznych i lekarskich

  14. Czy jak wioze kogos z rodziny do szpitala badz na zakupy to tez mam sie spodziewac nalotu ITD badz policji bo to tez jest okazjonalny przewoz osob a niemam licencji

  15. Co to jest do cholery!!!Taxi chce mieć monopol na przewóz ?Wolny rynek jest.Nie ogarniają aplikacji i się burzą stare pokolenie postkomunistyczne.Po co taxometr przecieź aplikacja to zalatwia.Ponadto to jest bezpieczne bo nikt nie operuje gotówką i nie ma obaw że kierowca w łeb oberwie i kasę ktoś skubnie.Wiadomo kto jechał i gdzie i ile zaplacił.Powinni dac Boltowi czy Uberowi ze 3 miesiace na uregulowanie niejasnosci a nie tylko od razu mandaty. i to jakie ogromne.Młodzi ludzie -studenci chcą dorobić zainwestowali w samochody a teraz cały czas czepiają się ich Co to się dzieje z tą naszą Polską?Bałagan prawny

  16. Rozmawiałem z paroma kierowcami bolta i wywnioskowalem, że mają problem z taksowkamrzami, policja, itd i urzędem skarbowym, z każdej strony ktoś na nich poluje. Komuna się skończyła lecz pozostała w mentalności ludzi, monopol na przewóz ludzi się skończył, ale taksówkarze tego nie umieją zrozumieć. A ich opinia i historię o nich są ciekawe i nie za miłe. No ale czego się spodziewać po ludziach z mentalnoscia poprzedniego systemu. Różnica pokoleń i 2 różne podejścia do ludzi. Niestety układy i ukladziki dalej rządzą w naszym kraju. A jak nie wiadomo oco chodzi to chodzi o kasę…

  17. Wystarczy, że spełnią warunki jakie nakłada na nich ustawa, o którą tak walczyli i nikt nie będzie się ich czepiał. Ale jak wolą jeździć łamiąc prawo to niech nie płaczą, że są kontrole. Taksówki też są kontrolowane przez ITD i jakoś nikt nie płacze. Może dlatego, że w taksówkach są ujawniane najwyżej drobne uchybienia, a nie łamanie prawa.

  18. Przepisy odnośnie Bolta i innych przewoźników wchodzą dopiero 01.04.2020
    Oczywiście trzeba się będzie dostosować się póki co jeszcze legalnie można jeździć Boltem jako kierowca.

  19. Brawo ITD, powinniście jak najczęściej wyłapywać tych bolciarzy, skoro nie chcą wykupić licencji i prowadzić działalność legalnie to niech płacą po 6000zł kary, STOP NIELEGALNYM PRZEWOZOM !

  20. Mario to taki czlowieczek-prostaczek i do tego z wyksztalceniem jakis problem. Normalny człowiek zanim się wypowie, poczyta jakie są warunki przystapienie do przewozow osob w uberze czy bolcie. Samochody wszystkie maja badania techniczne dla bezpieczenstwa ludzi, za zarobiona kase musi zaplacic podatki i inne oplaty. Takie stwierdzenia sa wyrazem zazdrosci,i zwyklej zawisci ze traca klienta bo z prostakami smierdzacymi nie chce nikt jezdzic. Zalosne. Uber i tak wytnie wszystkich. Ludzie chca jechac tanio i bez bawienia sie targowanie ze zlotowa i zwiedzania osiedli.

  21. I po co tak zatrzymywać. Jeśli jestem użytkownikiem, to wiem na co się piszę i kto może mnie wieźć i czym. To taksówkarze powinni żądać zniesienia ograniczeń jakie na nich są nakładane, a nie żeby na innych nakładali takie same restrykcje. Przecież przewóz po mieście osoby to dość prosta sprawa, więc po co ta cała biurokracja.

  22. Spontanku śmierdziuch to cię zrobił ćwoku!A o czystości twoich kolegów z Upadliny czy Kazachstanów jakichś ,siedzących po 15 godzin za fajerą ,to już się każdy przekonał kto korzystał z twojego bolca…

  23. Większość wypowiedzi pisanych przez niezadowolonych kierowców bolta. Niestety skończy się wasza szara strefa i zarabianie bez płacenia podatków oraz bez kwalifikacji do wykonywania zawodu. Większość korporacji taxi wprowadziła już dawno tą waszą nowoczesność dla młodych i bez problemu można zainstalować sobie uczciwą apke. Jak chcecie tak obstawac za boltem to powiększcie działalność i zacznijcie otwierać przychodnie lekarskie apteki itp. Wciskajcie tam matołów ze wschodu którzy umieją tylko obsłużyć aplikacje i niech leczą okazjonalnie. Bo przecież to takie nowoczesne to po co kwalifikacje?

  24. Smieszy mnie to jak wiekszosc pisze ze to taksowkami sami emeryci jezdza. Dam dla przykladu jestem kierowca taxi i mam 31 lat. Uwazam ze uber to gigantyczny globalny przekret ktory sie kazdemu odbije nie tylko taksowkarzom. Podpina sie ukraincow i hindusow za smieszna stawke ledwo do przezycia czesto kierowcy zaczynaja jezdzic w polskich miastach zaraz po przyjezdzie z ukrainy przez co czesto wjezdzaja w zakazy albo powoduja inne niebezpieczenstwa na drodze. Ciagle nie wyspani no bo auto trzeba partnerowi splacic. Z drugiej strony poczytajcie opinie pod aplikacja uber/bolt jak ludzie sa zadowoleni z uslugi. Z karty pieniadze znikaja a nikt nie bierze odpowiedzialnosci. Sprobuj sie skontaktowac z centrala uber/bolt to najwyzej ci zwroca sume w znizkach na kolejne przejazdy.. Smieszne. Wiekszosc ludzi wybiera ubera tylko dlatego ze jest taniej…. i tylko dlatego. Gdyby taksowkarze nie potrzebowali placic tak jak uber to tez by mogli jezdzic o wiele taniej. Chocby zus 1400zl miesiecznie to pomyslce jak moglaby spasc cena za km. Kazdy sie przekonuje o tym co mowie dopiero jak pojedzie uberem i spotka go stluczka/wypadek. Co do taryfiarzy, tak jest duzo mafijnych gburow ktorych trzebaby bylo wyeliminowac z rynku taxi bo to po prostu oszusci, a cierpia na tym wszyscy uczciwi kierowcy. Ale tym sie powinna zajac inspekcja transportu/urzad skarbowy i policja a nie sami taksowkarze. Inna sprawa to jest tez to ze gdy jakis pasazer jest oszukany to wiekszosc ludzi nic z tym nie robi nie zglasza tego do miasta a przez to taki zlodziej dalej jezdzi i okrada pasazerow. Pozdrawiam i pamietajcie zeby zawsze patrzec na kierowce czy nie probuje nas oszukac oraz na koniec przejazdu wziasc paragon poniewaz mamy tam dane kierowcy i w razie oszustwa mamy jego dane. Szczegolnie gdy bierzemy taksowke ze slupa czego nie polecam. Polecam zamawiac poprzez centrale oraz aplikacje wtedy zawsze bedziemy mieli latwiej chocby odzyskac np pozostawione w taxi rzeczy. Pozdrawiam.

  25. Na jesieni wracaliśmy taksówka do domu. Zamówiliśmy z firmy jak zawsze i czekaliśmy, okazało się że znajomi nie zamówili więc wykazalismy się kurtiazja i odstapilismy swoją taxe. Ponieważ było już późno postanowiliśmy że będzie szybciej wziąć taksówkę która stała na miejscu czyli pod zamkiem. Efekt? Kurs który normalnie w porywach, z napiwkiem kosztuje nas 50 zl taksówkarz policzył, zgodnie z jego taryfikatorem – 120!! Suma sumarum chłopcy wynegocjowali 20 złotych zniżki, bo stwierdzili, że to jawne zdzierstwo…ale niesmak pozostał… Dziś kurtuazje zostawiamy w domu i jeździmy Boltem ??

  26. za chwilę właściciele Żabek zaczną gderać na Biedronki – ba tam mleko jest tańsze. Ludzie!!! OPAMIĘTAJCIE SIĘ!! jest KONKURENCJA – jezeli jest jakakolwiek mozliwość, aby przejazdy były tańsze, to powinno się ja wykorzystywać a nie krytykować.