Nie ma chętnych na dostawę energii dla MPK Lublin. Co dalej?

Siedziba MPK Lublin przy ul. Grygowej
Siedziba MPK Lublin przy ul. Grygowej | fot. Dominik Wąsik

Ani jedna firma nie odpowiedziała na przetarg Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Lublinie dotyczący dostawy energii na 2023 rok. Przetarg został unieważniony. Miejski przewoźnik ma poważny problem.

Brak ofert na zakup prądu dla MPK Lublin

MPK Lublin ma problem z zapewnieniem dostaw energii elektrycznej dla zasilania trakcji trolejbusowej oraz ładowania autobusów elektrycznych. W poprzednim przetargu firmy wycofały się i nie chciały sprzedać MPK prądu w cenie, którą zaoferowali.

Teraz jest jeszcze gorzej. W drugim przetargu okazało się, że na postępowanie nie odpowiedziała żadna firma. Przedmiot zamówienia obejmował zakup energii elektrycznej na potrzeby MPK Lublin na 2023 r. w łącznej ilości szacunkowej 19 500 MWh.

„Ponieważ w przetargu na zakup energii elektrycznej na potrzeby spółki nie wpłynęła żadna oferta, postępowanie zostanie unieważnione. W najbliższym czasie przeprowadzimy kolejne postępowanie” – mówi Weronika Opasiak, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Lublinie.

Prądu dla trolejbusów nie zabraknie. Rozwiązaniem sprzedaż rezerwowa

Unieważnienie przetargu nie spowoduje, że nagle trolejbusy zatrzymają się na środku ulic, bo nie ma prądu w sieci. MPK Lublin od lipca korzysta z rezerwowego dostawcy. Jest nim spółka PGE Obrót, która do końca czerwca była dostawcą energii dla miejskiego przewoźnika.

Teraz MPK Lublin płaci sześciokrotnie więcej za energię elektryczną. Stawka ze szczytu porannego wzrosła z 331 zł na 1872 zł za megawatogodzinę, w popołudniowym szczycie z 390 zł na 1992 zł za MWh, zaś w okresie międzyszczytowym stawka z 257 zł na 1609 zł za MWh energii elektrycznej.

Autobusy zamiast trolejbusów

Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie, który odpowiada za organizację komunikacji publicznej w naszym mieście, szuka oszczędności. W ostatnim czasie podjął decyzję o zawieszeniu części kursów realizowanych przez trolejbusy i zastąpienie ich spalinowymi autobusami. Taka zmiana pozwala zaoszczędzić ponad 7 tys. zł dziennie.

Czytaj więcej: ZTM kieruje na linie trolejbusowe autobusy spalinowe

Komentarze (1)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
  1. Niech wykazują trolejbusy i poobcinaja druty zezlomuja i kupią autobusy wychodzi ekologia bokiem 😂