Fotoradar na al. Solidarności – lokalizacja urządzenia. Jakie ograniczenie prędkości?

Aleja Solidarności w Lublinie
Aleja Solidarności w Lublinie | fot. Dominik Wąsik

Najpóźniej do lutego 2022 r. przy al. Solidarności w Lublinie zamontowany ma zostać fotoradar, który będzie kontrolował prędkość kierowców poruszających się w kierunku centrum.

Fotoradar na al. Solidarności

Zgodnie z planem montaż fotoradaru na al. Solidarności w Lublinie powinien nastąpić nie później niż w lutym 2022 r. Następnie urządzenie zostanie przekazane do obsługi Głównemu Inspektoratowi Transportu Drogowego w ramach systemu CANARD.

„Ostateczny termin uruchomienia urządzeń jest uzależniony od prac zakładów energetycznych, związanych z doprowadzeniem do urządzeń energii” – informuje biuro prasowe GITD.

Jak wynika z planu, fotoradar ma kontrolować pojazdy poruszające się po pasie w kierunku centrum miasta. Urządzenie stanie za zjazdem z ul. Poniatowskiego, na wysokości boiska za Czechówką.

W Alejach Solidarności stanie nowy fotoradar
W Alejach Solidarności stanie nowy fotoradar | fot. Open Street Map

Wydział Zarządzania Ruchem Drogowym i Mobilnością zatwierdził projekt stałej organizacji w związku z montażem fotoradaru i zastosowania odpowiedniego oznakowania.

„Fotoradar będzie dokonywał pomiaru prędkości w miejscu, gdzie dopuszczalna maksymalna prędkość wynosi 70 km/h. Projekt uzyskał pozytywną opinię zarządcy drogi, czyli Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie oraz Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej w Lublinie” – mówi Justyna Góźdź z biura prasowego Urzędu Miasta Lublin.

3 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
  1. Tylko po co w tym miejscu? Przecież tam praktycznie nie ma wypadków, brak przejścia dla pieszych /dopiero przy dawnej Czechowiance/. Tam nawet setką można jechać i jest bezpiecznie.

  2. To na pewno poprawi bezpieczeństwo na ciulowo zaprojektowanym rondzie 100lecia kul gdzie wypadków jest wielokrotnie więcej niż na odcinku gdzie ma powstać fotoradar… Wolne zarty…