Nowa podstrefa płatnego parkowania miała ruszyć 1 czerwca. MPK Lublin nie zdążyło

Zdjęcie ilustracyjne | fot. Dominik Wąsik

Miejscy urzędnicy przeddzień uruchomienia nowej podstrefy płatnego parkowania w Lublinie wiedzieli, ale nie powiedzieli o opóźnieniu. Mieszkańcy kupili abonamenty, z których nie mogą korzystać.

AKTUALIZACJA 7.06.2021:
► Linie wymalowane, znaki pionowe stoją. Od jutra włączą wszystkie parkomaty w podstrefie D

„Parkomat nie działa”

Do naszej redakcji odezwał się oburzony mieszkaniec, który w związku z uruchomieniem nowej podstrefy parkowania w Lublinie 1 czerwca wykupił abonament za parkowanie i czuje się oszukany przez miasto.

„We wtorek wykupiłem w ciągu dnia abonament na podstrefę D, by nie dostać mandatu. Wychodząc do pracy, okazało się, że pobliski parkomat jest zaklejony, a na nim widnieje napis „Parkomat nie działa”. Przez cały dzień nikt z moich sąsiadów, a proszę uwierzyć, przesiadują przed blokiem cały dzień, nie widzieli osoby kontrolującej. Telefonu nikt nie odbiera. To jest skandal!” – pisze jeden z mieszkańców Lublina.

Winna pogoda…

Organizację i zarządzanie podstrefą D w ramach Strefy Płatnego Parkowania powierzono miejskiej spółce MPK Lublin, która otrzyma z tego tytułu ponad 1,2 mln złotych. Jednak spółka nie wywiązała się z umowy i nie dotrzymała terminu, bo…

„Zawiniła po pierwsze pogoda, która niejednokrotnie uniemożliwiała wykonanie tego typu prac, a po drugie – w wielu przypadkach miejsca parkingowe były blokowane przez parkujące samochody, a trudno było zlokalizować właściciela” – wyjaśnia Weronika Opasiak, rzeczniczka MPK Lublin.

Braki w oznakowaniu

Urzędnicy z miejskiego ratusza przeprowadzili kontrolę. – „Stwierdzono braki w oznakowaniu poziomym i pionowym na ulicach objętych obszarem płatnego parkowania” – mówi Justyna Góźdź z biura prasowego Urzędu Miasta Lublin. – „Zwróciliśmy się do Spółki o wyjaśnienie przyczyn braku zakończenia wszystkich prac w ustalonym terminie”.

„Oczywiście, najszybciej jak to tylko możliwe, te braki zostaną uzupełnione. W tym celu zorganizowaliśmy dodatkowe ekipy, które zajmują się już wykonywaniem oznakowania. Kierowców przepraszamy za zaistniałą sytuację” – oznajmia rzeczniczka MPK Lublin.

Miasto nałoży karę na swoją spółkę

„Za opóźnienie w realizacji będą naliczane kary, zgodnie z obowiązującą umową” – zapewnia Justyna Góźdź. Zgodnie z umową za zwłokę w realizacji poszczególnych etapów zamówienia kara umowna wynosi 10 tys. zł za każdy dzień zwłoki.

To trzeba płacić za parkowanie czy nie?

„Na ten moment zostało wyznaczonych ok. 200 miejsc parkingowych. To prawie połowa miejsc w podstrefie „D”. Przy czym 120 miejsc (na ul. Lubartowskiej, ul. Sierocej i ul. Biernackiego) ma pełne oznakowanie – poziome i pionowe, natomiast na ul. Jaczewskiego, Szkolnej i Czwartek wykonano oznakowanie poziome (wytyczono 80 miejsc parkingowych)” – wylicza Opasiak i zapewnia, że „znaki uzupełniane są dzisiaj”.

„Z uwagi na niezakończenie pierwszego etapu, nie nastąpił jego odbiór. W miejscach, gdzie brakuje oznakowania, nie będą pobierane opłaty. W przypadku osób, które zakupiły abonament, sprawdzamy możliwości wydłużenia czasu jego obowiązywania o liczbę dni, kiedy strefa nie działała w pełni” – informuje Góźdź.

Osoby, które zakupiły abonament, mogą złożyć reklamacje do Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie. Do dyspozycji kierowców jest też Biuro Strefy Płatnego Parkowania przy ul. Lubartowskiej 72A. Jest czynny od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-18:30. Sprzedaż abonamentów na podstrefę D została wstrzymana.

Wykaz ulic, na których wprowadzono płatne parkowanie >>> PODSTREFA D – WYKAZ ULIC



Komentarze (1)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.