Pod peronami odjazdowymi powstanie podziemny parking na ponad 220 samochodów. Znajdzie się tam także postój taksówek. W miejscu, gdzie aktualnie znajduje się siedziba firmy logistycznej Schenker (przy ul. Krochmalnej), ma powstać budynek zajezdni, a obok niego będą miejsce postojowe dla 120 autobusów i busów.
Nowy wygląd otrzyma również plac Dworcowy, który po całkowitym usunięciu ruchu kołowego stanie się deptakiem połączonym wizualnie oraz funkcyjnie z głównym wejściem do dworca kolejowego. Ulica 1 Maja i Młyńska przekształcona ma być w tzw. woonerfy, czyli przestrzenie, gdzie ruch samochodów nie jest oddzielony od pieszego, a piesi mają pierwszeństwo. Prędkość poruszania się samochodów ma być ograniczona tam do 30 km na godzinę.
Dokumentacja budowlana inwestycji ma być gotowa do końca września tego roku, a projekt wykonawczy – w lutym 2019 roku. Następnie rozpisany zostanie przetarg na generalnego wykonawcę inwestycji. Nowy dworzec w Lublinie ma być gotowy do końca 2022 roku.
Całkowita wartość projektu wraz z przebudową układu komunikacyjnego szacowana jest na około 190 mln zł, w tym dotacja unijna ma wynieść 135 mln zł.
Ważny temat? Prześlij newsa!
Czekamy na Wasze informacje, zdjęcia i filmy.
Bądź na bieżąco z Lublinem!
Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w naszym mieście.
Najciekawsze wiadomości ze spottedlublin.pl znajdziesz w Google News!
Dodaj opinię