Już wiemy jak będzie wyglądał dworzec metropolitalny, który w jednej części miasta skupi komunikację kolejową i autobusową. Ma on zastąpić dworzec autobusowy znajdujący się przy al. Tysiąclecia.
– Dworzec metropolitalny będzie istotną inwestycją budująca więzi z regionem, zwłaszcza w obszarze bezpośredniego oddziaływania Lublina. Chcemy widzieć tu rozwiązania komunikacyjne oraz dla zbiorowego transportu, właściwe dla obsługi mieszkańców miasta i regionu – powiedział Krzysztof Żuk, prezydent Miasta Lublin.
Zintegrowane Centrum Komunikacyjne pozwoli na skuteczne skomunikowanie regionu ze stolicą województwa i stworzy dogodne miejsce przesiadek dla dalszej podróży, skupiając w jednym miejscu różne środki transportu. Dworzec metropolitalny ma powstać w pobliżu obecnego dworca kolejowego PKP, na terenach, gdzie niegdyś funkcjonował dworzec południowy PKS, w sąsiedztwie Targów Lublin i Parku Ludowego.
Nowy dworzec autobusowy ma zastąpić ten, który aktualnie funkcjonuje przy al. Tysiąclecia, w sąsiedztwie targu i Zamku Lubelskiego. Jego powierzchnia użytkowa ma mieć 1,8 tys. metrów kwadratowych i 12 metrów wysokości, będzie nieco niższy od dworca kolejowego stojącego po sąsiedzku.
Nowa koncepcja zakłada, że część dachu nowego dworca będzie użytkowa, ma być pokryta zielenią. Przy hali dworca znajdzie się 43 perony, z których odjeżdżać będzie komunikacja linii regionalnych, dalekobieżnych i podmiejskich. Przed samym dworcem znajdą się dwa perony dla komunikacji miejskiej.
Dalsza część materiału na kolejnych stronach…
Dodaj swój komentarz