LUBLIN: Tak ma wyglądać nowy dworzec autobusowy [WIZUALIZACJE]

nowy autobusowy dworzec metropolitalny lublin
Nowy autobusowy dworzec metropolitalny w Lublinie | fot. UM Lublin

Najważniejsze zmiany wprowadzone po konsultacjach społecznych:

+ dokonano integracji przykrycia budynków usługowego i administracyjnego z zadaszeniem peronów,

+ w rejonie dworca autobusowego ul. Gazowa została odcięta od dworca i obecnie stanowi jednojezdniową dwupasmową drogę „bez wylotu” zakończoną placem manewrowym,

+ ul. Młyńska poszerzona do 3 pasów ruchu (do 10 metrów) przebiega w swoim istniejącym śladzie,

+ wewnętrzny układ drogowy dworca został dostosowany do zmian na ulicach Gazowej i Młyńskiej – w obu drogach zostały wyprowadzone jednokierunkowe wjazdy i wyjazdy z terenu dworca, zmianie uległa liczba miejsc peronowych i postojowych,

+ dworzec będzie się składał z 43 peronów komunikacji zamiejskiej oraz jednego podwójnego peronu przyjazdowego,

+ na terenie obiektu będzie 8 miejsc parkingowych oraz miejsca do ładowania pojazdów elektrycznych komunikacji miejskiej,

+ wyspa centralna na rondzie Sportowców będzie miała średnicę 40 metrów, a pasy zostaną oddzielone separatorami tworząc rondo turbinowe,

+ ul. Dworcowa została zawężona do 7 m., będzie miała nawierzchnię z ozdobnej kostki betonowej korespondującej z nawierzchnią placu,

+ parking podziemny, zlokalizowany pod peronami odjazdowymi i pod placem dworcowym, pomieści 224 auta i 8 taksówek,

+ ul. 1-go Maja i ul. Młyńska na odcinku Dworcowa/pl. Bychawskich zamienią się w woonerfy, czyli ciągi pieszo-jezdne, na których ruch pieszy ma pierwszeństwo nad ruchem kołowym, wyposażone w zieleńce oraz obiekty małej architektury,

+ nowo projektowany łącznik od ronda przed Targami do ul. Lubelskiego Lipca ’80 został przesunięty na wschód – dzięki temu budowa dworca metropolitalnego nie będzie kolidowała rewitalizacją Parku Ludowego. Łącznik ten będzie umożliwiał wyłączanie się z ruchu z ul. Lubelskiego Lipca’80 i zjazd na teren Targów; nie będzie możliwości wjazdu z terenów Targów Lublin na ul. Lubelskiego Lipca ’80, w zamian zaprojektowano wzmocnienie nawierzchni istniejącej ulicy J. Piłsudskiego na odcinku Targi Lublin / Lubelskiego Lipca’80

< Poprzednia

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.