Ważny temat? Prześlij newsa!

LUBLIN: Tak ma wyglądać nowy dworzec autobusowy [WIZUALIZACJE]

Spotted Lublin

Najważniejsze zmiany wprowadzone po konsultacjach społecznych: + dokonano integracji przykrycia budynków usługowego i administracyjnego z zadaszeniem peronów, + w rejonie dworca autobusowego ul. Gazowa została odcięta od dworca i obecnie stanowi jednojezdniową dwupasmową drogę „bez wylotu” zakończoną placem manewrowym, + ul. Młyńska poszerzona do 3 pasów ruchu (do 10 metrów) przebiega w swoim istniejącym śladzie, + wewnętrzny układ drogowy […]

Nowy autobusowy dworzec metropolitalny w Lublinie | fot. UM Lublin

Spotted Lublin – Wiadomości Lublin
Dodaj anonimowo Na żywo Przejdź do strony

Najważniejsze zmiany wprowadzone po konsultacjach społecznych:

+ dokonano integracji przykrycia budynków usługowego i administracyjnego z zadaszeniem peronów,

+ w rejonie dworca autobusowego ul. Gazowa została odcięta od dworca i obecnie stanowi jednojezdniową dwupasmową drogę „bez wylotu” zakończoną placem manewrowym,

+ ul. Młyńska poszerzona do 3 pasów ruchu (do 10 metrów) przebiega w swoim istniejącym śladzie,

+ wewnętrzny układ drogowy dworca został dostosowany do zmian na ulicach Gazowej i Młyńskiej – w obu drogach zostały wyprowadzone jednokierunkowe wjazdy i wyjazdy z terenu dworca, zmianie uległa liczba miejsc peronowych i postojowych,

+ dworzec będzie się składał z 43 peronów komunikacji zamiejskiej oraz jednego podwójnego peronu przyjazdowego,

+ na terenie obiektu będzie 8 miejsc parkingowych oraz miejsca do ładowania pojazdów elektrycznych komunikacji miejskiej,

+ wyspa centralna na rondzie Sportowców będzie miała średnicę 40 metrów, a pasy zostaną oddzielone separatorami tworząc rondo turbinowe,

+ ul. Dworcowa została zawężona do 7 m., będzie miała nawierzchnię z ozdobnej kostki betonowej korespondującej z nawierzchnią placu,

+ parking podziemny, zlokalizowany pod peronami odjazdowymi i pod placem dworcowym, pomieści 224 auta i 8 taksówek,

+ ul. 1-go Maja i ul. Młyńska na odcinku Dworcowa/pl. Bychawskich zamienią się w woonerfy, czyli ciągi pieszo-jezdne, na których ruch pieszy ma pierwszeństwo nad ruchem kołowym, wyposażone w zieleńce oraz obiekty małej architektury,

+ nowo projektowany łącznik od ronda przed Targami do ul. Lubelskiego Lipca ’80 został przesunięty na wschód – dzięki temu budowa dworca metropolitalnego nie będzie kolidowała rewitalizacją Parku Ludowego. Łącznik ten będzie umożliwiał wyłączanie się z ruchu z ul. Lubelskiego Lipca’80 i zjazd na teren Targów; nie będzie możliwości wjazdu z terenów Targów Lublin na ul. Lubelskiego Lipca ’80, w zamian zaprojektowano wzmocnienie nawierzchni istniejącej ulicy J. Piłsudskiego na odcinku Targi Lublin / Lubelskiego Lipca’80

< Poprzednia

Spotted Lublin – Wiadomości Lublin

Ważny temat? Prześlij newsa!

Czekamy na Wasze informacje, zdjęcia i filmy.

Bądź na bieżąco z Lublinem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w naszym mieście.
Najciekawsze wiadomości ze spottedlublin.pl znajdziesz w Google News!

Spotted Lublin – Wiadomości Lublin

Od 2016 roku piszemy o życiu mieszkańców Lublina. Jesteśmy zawsze z nimi: informujemy, interweniujemy, pomagamy. Każdego dnia dostarczamy czytelnikom informacje z naszego miasta i regionu. Wielokrotnie zdobyte przez nas newsy trafiły do ogólnopolskiej prasy, telewizji, radia i Internetu. Jesteśmy jednym z największych portali w Lublinie, który według wyników oglądalności Google Analytics, w marcu 2022 r. odwiedziło ponad 1,7 mln UU.

Pozostałe teksty autora

Dodaj opinię

Powiadomienia
Powiadom o

Nie jesteś anonimowy, Twoje IP zapisujemy w naszej bazie danych. Dodając opinię akceptujesz regulamin. Administratorem Twoich danych osobowych jest Grupa Spotted Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

0 opinii
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Najnowsze teksty

facebook instagram pinterest twitter youtube linkedin tiktok twitch spotify website search menu close arrow-left-short arrow-right-short arrow-right-long arrow-left-long arrow-down check check