Planują połączyć ul. Lubelskiego Lipca ’80 z Filaretów i Granitową. Nowa trasa ma mieć blisko 2 kilometry

Pętla autobusowa na ul. Granitowej
Pętla autobusowa na ul. Granitowej | fot. Dominik Wąsik

Miasto planuje wydłużyć ul. Lubelskiego Lipca ’80 aż do ul. Granitowej, co ma pozwolić na lepsze skomunikowanie przystanku kolejowego Lublin Zachodni. Nowy fragment o długości 1,7 km zostanie połączony z przedłużoną ul. Filaretów, gdzie planowana jest budowa węzła przesiadkowego.

Miasto przystępuje właśnie do realizacji pomysłu przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca ’80 z Filaretów i Granitową. Zarząd Dróg i Mostów ogłosił właśnie przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla tej inwestycji. Zamówienie obejmuje również opracowanie koncepcji układu drogowego ul. Lubelskiego Lipca 80′ na odcinku od ul. Diamentowej do ul. Filaretów

Planowane zadanie ma być elementem projektu z zakresu mobilności miejskiej dla Lublina, który ma ułatwić obsługę komunikacyjną w południowych dzielnicach miasta, w tym lepsze skomunikowanie przystanku Dworzec Zachodni – mówi Monika Głazik z biura prasowego Urzędu Miasta Lublin.

Przebieg nowego odcinka ul. Lubelskiego Lipca ’80

Nowy odcinek ul. Lubelskiego Lipca ’80 będzie przebiegał między osiedlami mieszkaniowymi a torami kolejowymi. Dokumentacja projektowa uwzględni budowę około 200-metrowych odcinków przedłużenia ul. Filaretów i ul. Granitowej, które zostaną połączone nowym odcinkiem ul. Lubelskiego Lipca 80′ – tzw. Trasy Zielonej. Droga będzie miała długość około 1700 m i przekrój dwujezdniowy po dwa pasy ruchu wraz z buspasami.

Projektant przewidzi także węzeł przesiadkowy, który zostanie przeniesiony z obecnej lokalizacji przy ul. Filaretów w kierunku nowego przebiegu ul. Lubelskiego Lica ’80. Na węźle powstanie m.in. budynek socjalny, miejsca do ładowania autobusów elektrycznych, parking K+R wraz z monitoringiem.

Z kolei na wysokości przystanku PKP Lublin Zachodni zostanie zaprojektowana pętla/miejsce do zawracania i postoju autobusów oraz przebudowane dojście dla pieszych w kierunku przystanków. Projekt obejmie także obustronne chodniki, drogi rowerowe oraz zatoki autobusowe.

Plan orientacyjny planowanej inwestycji przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca '80
Plan orientacyjny planowanej inwestycji przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca ’80 | Miasto Lublin

Miasto czeka na oferty

Otwarcie ofert w przetargu zaplanowano na 19 maja. Biuro projektowe powinno opracować koncepcję rozwiązania węzła przesiadkowego wraz z parkingiem oraz układu drogowego w terminie 30 dni od zawarcia umowy, zaś kompletną dokumentację projektową do końca marca 2025 r.

Miasto, dysponując dokumentacją, będzie mogło przystąpić do wyboru firmy, która wykona roboty drogowe. Według wstępnych planów cały projekt zakończy się najpóźniej w 2029 r.

Aktualizacja: Prezydent przeciwny budowie czteropasmowej drogi w dolince Węglinek. „Urzędnikom najwyraźniej zabrakło wyobraźni”

96 milionów złotych za kilometr drogi

Prawdopodobnie jeszcze przed wakacjami ruszą pracę związane z budową innego odcinka Lubelskiego Lipca ’80. Chodzi o 1100-metrowy odcinek od skrzyżowania z ul. Diamentową i ul. Krochmalną do ul. Cukrowniczej. Droga będzie miała dwie jezdnie, każda z trzema pasami ruchu. Prace będą kosztować ponad 96 milionów złotych.

Więcej: Ponad 96 mln złotych za 1,1 km nowej drogi. Miasto wybrało wykonawcę przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca ’80

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
  1. A Witosa, Kunickiego czy Turystyczna dalej dziurawa. Lecz w tym mieście najważniejsze są budowy nowych ulic, byleby tylko na siłę pozbyć się złowrogiej zieleni. Trasa widzę miałaby przebiegać tam, gdzie jest masa zieleni, czyli między os. Widok a Starym Lasem. Polecam miasto na google maps z września 2011 obejrzeć i jak w ciągu prawie 12 lat zniknęła ogromna ilość drzew z miasta. Hanki Ordonówny, rejon Diamentowej.. Także jestem za tym, aby remontować ulice już istniejące zachowując zieleń na ile się da, a nie bez zastanowienia ciąć.

  2. Bez sensu, tyle drzew będzie trzeba wyciąć……gdzie są ekolodzy? Przecież to płuca naszego miasta….