To pruszkowski Strabag zrealizuje budowę ponad kilometrowego odcinka przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca ’80 w Lublinie. Ofertę wartą ponad 96 mln zł oceniono jako najkorzystniejszą w postępowaniu przetargowym.
Strabag przedłuży ul. Lubelskiego Lipca ’80
O kontrakt na przedłużenie ul. Lubelskiego Lipca ’80 walczyły cztery firmy. Najtańszą ofertę złożył Strabag, który jako jedyny mieścił się w założonym budżecie – 96 341 944,21 zł. Najdroższą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów – 107 668 304,89 zł. Swoje oferty złożyły także konsorcjum firm PBI Infrastruktura z Kraśnika i PBI WMB z Sandomierza – 98 737 845,38 zł, oraz Mota-Engil Central Europe z Krakowa – 101 677 883,92 zł.
Wybór wykonawcy to ostatni krok formalny, który docelowo pozwoli podpisać umowę i rozpocząć w terenie realizację tego strategicznego dla miasta projektu drogowego. Nowy odcinek drogi obsłuży komunikację publiczną oraz będzie łącznikiem z istniejącym dworcem PKP i budowanym obecnie Dworcem Metropolitalnym. Ułatwi również dojazd do obiektów sportowo-rekreacyjnych, takich jak stadion Arena Lublin oraz Park Ludowy – mówi Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Lublina.
Zamówienie dotyczy budowy około 1100-metrowego brakującego odcinka ul. Lubelskiego Lipca ’80, od skrzyżowania z ul. Diamentową i ul. Krochmalną do ul. Cukrowniczej. Drogę przewidziano jako dwujezdniową, trzypasową, z buspasami. Zakres inwestycji obejmuje budowę chodników, ścieżek rowerowych i zatok autobusowych. Do tego wykonawca zbuduje dwie sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach z ul. Włościańską i ul. Cukrowniczą. Przebudowę przejdą również odcinki ulic bocznych m.in. Ciepłej, Włościańskiej, Przeskok i Dzierżawnej.
Czas na realizację inwestycji to 21 miesięcy od daty podpisania umowy. Zawarcie kontraktu będzie możliwe po upływie ustawowego czasu na złożenie odwołań przez innych oferentów biorących udział w postępowaniu i otrzymaniu promesy z Banku Gospodarstwa Krajowego – mówi Justyna Góźdź z biura prasowego Urzędu Miasta Lublin.
Jeśli nie wpłynie żadne odwołanie, to prawdopodobnie pruszkowski Strabag jeszcze w wakacje przystąpi do realizacji zadania.
WASZE KOMENTARZE