Zostaliśmy zaalarmowani przez zaniepokojonych mieszkańców, że sklep Action przy ul. Orkana w Lublinie zaczął sprawdzać certyfikaty covidowe. Niezaszczepieni klienci otrzymują paski i stoją w kolejce, gdy w sklepie jest już osiągnięty limit klientów.
Zaszczepieni bez limitu
Pracownicy sklepu Action, który w pierwszych dniach grudnia otworzył się w centrum handlowym przy ul. Orkana w Lublinie, od dziś prowadzą segregację sanitarną na terenie sklepu. Przy wejściu do sklepu jeden z pracowników prosi klientów o okazanie certyfikatu covidowego. Klienci posiadający taki dokument są wpuszczani do sklepu bez kolejki.
Zobacz także: Otwarcie Action w Lublinie. Nowy market mieści się w budynku centrum handlowego Orkana
A co z niezaszczepionymi? Takim osobom są wręczane przy wejściu paski z logiem Action i są wpuszczane do sklepu z obowiązującym limitem osób. W przypadku, gdy w sklepie będzie już osiągnięty limit osób niezaszczepionych, wtedy trzeba czekać w kolejce przed sklepem.
„Stop propagandzie i segregacji sanitarnej. Jest to bezprawne. W życiu do was nie przyjdę i nie pokaże moich danych. Wy potrzebujecie klientów, nie na odwrót. Sama wybieram, gdzie zostawiam swoje pieniądze. Rozumiem, że wszyscy pracownicy też pokażą swój certyfikat i są już po trzeciej i czwartej dawce?! Bo jak wiadomo, dwie nic nie dają” – pisze rozwścieczona klienta sklepu.
Na jakiej podstawie prawnej są sprawdzane certyfikaty covidowe klientów? Wtorkowe rozporządzenie nie wprowadziło takiej możliwości. Czekamy na komentarz sieci Action.
Aktualizacja 17.12.2021
Nieznany sprawca poinformował o podłożonym ładunku w sklepie. Więcej: Action zamknięty. Ktoś poinformował, że w sklepie jest bomba
Komentarz sieci Action Polska
„Szanowni Państwo,
W odpowiedzi na publikacje medialną, która ukazała się w dniu 16 grudnia 2021 roku na portalu informacyjnym Spottedlubllin.pl pt. „Pierwszy sklep w Lublinie zaczął sprawdzać certyfikaty covidowe. Niezaszczepieni dostają opaski i stoją w kolejce”, chcielibyśmy przeprosić wszystkich naszych Klientów, którzy poczuli się dotknięci zaistniałą sytuacją.
Firma Action oraz jej pracownicy w swoich działaniach postępują zgodnie z aktualnie obowiązującymi wytycznymi i rekomendacjami rządowymi. Do kluczowych wartości naszej firmy należy zapewnienie klientom bezpieczeństwa i komfortu podczas dokonywania zakupów. Przestrzegamy aktualnie obowiązujących obostrzeń, tj. limitu osób na 15 metrów kwadratowych, obowiązku noszenia maseczek zakrywających usta i nos oraz dezynfekcji rąk.
Jest nam niezmiernie przykro, że nasi Klienci poczuli się urażeni i zachwiane zostały zasady równego traktowania wszystkich klientów. Naszą intencją nie było dyskryminowanie osób niezaszczepionych, choć zaistniała sytuacja miała taki wydźwięk.
Pragniemy zdecydowanie podkreślić, że działania podjęte przez pracowników sklepu w Lublinie przy ulicy Orkana wynikały tylko i wyłącznie z chęci zapewnia bezpieczeństwa Klientom odwiedzającym sklep w okresie wzmożonego ruchu świątecznego.
Jeszcze raz podkreślamy, że wartości takie jak równe traktowanie, tolerancja i bezpieczeństwo są dla nas niezmiennie ważne i wpisują się w kodeks zachowań etycznych naszej firmy.
W pełni rozumiemy oburzenie osób, które osobiście dotknęła zaistniała sytuacja, za co jeszcze raz najmocniej przepraszamy.
Z poważaniem,
Action Polska”.
Ważny temat? Prześlij newsa!
Czekamy na Wasze informacje, zdjęcia i filmy.
Bądź na bieżąco z Lublinem!
Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w naszym mieście.
Najciekawsze wiadomości ze spottedlublin.pl znajdziesz w Google News!
Dodaj opinię