Od poniedziałku w rejonie nowego dworca autobusowego i dworca kolejowego PKP obowiązuje stała organizacja ruchu. Kierowcy powinni zwrócić szczególną uwagę na nowe oznakowanie, by nie jechać na pamięć.
Dworcowa w końcu przejezdna
Stała organizacja ruchu w rejonie Dworca Lublin i dworca kolejowego PKP obowiązuje od poniedziałku, 13 listopada. Otwarta dla ruchu została ul. Dworcowa, a na placu Dworcowym oraz ul. Dworcowej udostępniono łącznie 25 miejsc postojowych dla taksówek, oraz typu Kiss&Ride.
Na skrzyżowaniu ulic Dworcowej i Młyńskiej nastąpiła zmiana pierwszeństwa. Teraz ul. Dworcowa jest drogą z pierwszeństwem, natomiast ul. Młyńska podporządkowaną. Wjazd na teren Dworca Lublin jest możliwy od strony ul. Gazowej, a wyjazd od ul. Młyńskiej.
Przystanki autobusowe na razie bez zmian
Do momentu otwarcia Dworca Lublin, lokalizacja przystanków komunikacji miejskiej pozostanie bez zmian w stosunku do obecnej organizacji, czyli przystanek w kierunku centrum na ul. Dworcowej, a przystanek w kierunku ul. Krochmalnej na ul. Młyńskiej.
Zobacz także: Nowa siatka połączeń autobusowo-trolejbusowych gotowa. Pierwsze zmiany od stycznia 2024
Tak się zmienił układ drogowy
Układ drogowy w rejonie Dworca Lublin przeszedł kompleksową przebudowę. Na ul. Pocztowej wykonano pełną wymianę konstrukcji jezdni wraz z chodnikami. Przebudowę przeszła też ul. Młyńska od ronda Sportowców do skrzyżowania z ul. Dworcową. Powstała na niej ścieżka rowerowa wzdłuż chodnika od strony Dworca (na odcinku od ul. Dworcowej do ronda) oraz dodatkowy prawoskręt przy rondzie.
Pomiędzy ulicami Gazową a Młyńską powstał zupełnie nowy odcinek drogi wraz z jednostronnym chodnikiem i zatoką postojową dla autobusów. Plac Dworcowy, po całkowitym usunięciu ruchu kołowego, stał się ozdobnym deptakiem połączonym wizualnie oraz funkcyjnie z głównym wejściem do dworca kolejowego.
Przed dworcem PKP powstały zatoki postojowe z miejscami typu Kiss&Ride umożliwiające postój na czas przesiadki pasażera na autobus lub pociąg. Tu także znajduje się postój TAXI. Architektoniczne przedłużenie pl. Dworcowego stanowi ul. 1 Maja, z zielenią, blisko 60 miejscami parkingowymi i stojakami rowerowymi.
Prace przy budowie Dworca Lublin zakończyły się 20 października i obecnie trwa etap odbiorów inwestycji zarówno budynku, jak i zmodernizowanego układu drogowego.
Zobacz także: Dworzec Lublina ma być gotowy do piątku, ale na otwarcie jeszcze poczekamy
Dodaj swój komentarz