Ważny temat? Prześlij newsa!

Na terenie Lublina miała powstać sieć 83 stacji do ładowania aut elektrycznych. ZDiM odrzucił jedyną ofertę

Spotted Lublin

Zarząd Dróg i Mostów w Lublinie odrzucił jedyną złożoną ofertę w przetargu na wydzierżawienie miejsc z przeznaczeniem pod stacje ładowania samochodów elektrycznych. Takich lokalizacji wyznaczono na terenie miasta łącznie 83. Firma nie spełniła wymogów Zarząd Dróg i Mostów szukał firmy, która wydzierżawi od miasta teren o łącznej powierzchni 2 786 m kw. w 83 lokalizacjach […]

Ładowanie auta elektrycznego

Ładowanie auta elektrycznego | fot. Adobe Stock

Zarząd Dróg i Mostów w Lublinie odrzucił jedyną złożoną ofertę w przetargu na wydzierżawienie miejsc z przeznaczeniem pod stacje ładowania samochodów elektrycznych. Takich lokalizacji wyznaczono na terenie miasta łącznie 83.

Firma nie spełniła wymogów

Zarząd Dróg i Mostów szukał firmy, która wydzierżawi od miasta teren o łącznej powierzchni 2 786 m kw. w 83 lokalizacjach wskazanych przez urzędników z przeznaczeniem pod stacje ładowania samochodów elektrycznych. Wyłoniony dzierżawca miał za zadanie zagospodarować grunt poprzez wybudowanie stacji oraz dostosowanie miejsc pod postój pojazdów w czasie ładowania, pełnienie funkcji operatora i dostawcy usługi.

Zasada wyboru oferty była prosta: wygra firma, która zaproponuje najwyższą miesięczną stawkę czynszu dzierżawy za metr kwadratowy, a proponowana stawka nie może być niższa niż 6 zł netto. W ogłoszonym przetargu zgłosiła się jedna firma. Spółka Eleport z Warszawy zaproponowała stawkę 21 zł netto, co po przemnożeniu przez dzierżawioną powierzchnię w skali roku daje kwotę ponad 702 tys. zł.

ZDiM ogłosił właśnie, że jedyna oferta złożona w przetargu została odrzucona. Powód? Jak czytamy w uzasadnieniu decyzji: „Oferent nie wykazał się spełnieniem warunków w postępowaniu przetargowym, tj. nie spełnia wymagań punktu 7.1.4 Ogłoszenia”. W tym punkcie urzędnicy wymagają, by firma przedstawiła oświadczenie o prowadzeniu minimum 2 ogólnodostępnych stacji ładowania samochodów elektrycznych przez okres co najmniej 6 miesięcy.

Co teraz?

Odrzucenie oferty spowodowało, że przetarg został zamknięty bez wyboru oferty. Czy to koniec planów o uruchomieniu ogólnodostępnej sieci stacji do ładowania aut elektrycznych na terenie Lublina?

Planujemy powtórzyć to postępowanie. Natomiast decyzje o szczegółach ponownego postępowania zapadną za jakiś czas – mówi Justyna Góźdź z biura prasowego Urzędu Miasta Lublin.

Zobacz listę lokalizacji, w której planuje się budowę ładowarek: stacje ładowania aut elektrycznych w Lublinie.

Dodaj opinię

Powiadomienia
Powiadom o

Dodając opinię akceptujesz regulamin. Administratorem Twoich danych osobowych jest Grupa Spotted Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

0 opinii
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Od 2016 roku piszemy o życiu mieszkańców Lublina. Jesteśmy zawsze z nimi: informujemy, interweniujemy, pomagamy. Każdego dnia dostarczamy czytelnikom informacje z naszego miasta i regionu. Wielokrotnie zdobyte przez nas newsy trafiły do ogólnopolskiej prasy, telewizji, radia i Internetu. Jesteśmy jednym z największych portali w Lublinie, który według wyników oglądalności Google Analytics, w marcu 2022 r. odwiedziło ponad 1,7 mln UU.

Pozostałe teksty autora

Najnowsze teksty

facebook instagram pinterest twitter youtube linkedin tiktok twitch search menu close arrow-left-short arrow-right-short arrow-right-long arrow-left-long arrow-down check check