Od dzisiaj w Lublinie obowiązuje nowy system biletowy Lubika. Od rana pasażerowie komunikacji miejskiej napotykają liczne problemy w związku z działaniem nowego systemu. Przed godz. 6 padł serwer, a aplikacji Lubika nie można pobrać ze sklepów Android i iOS.
Nowy system biletowy Lubika z problemami
Od piątku 1 października w Lublinie działa nowy system sprzedaży biletów Lubika. „Działa” to jednak stwierdzenie mocno na wyrost. Mobilni pasażerowie nie mogą pobrać aplikacji Lubika, ponieważ nie została ona jeszcze udostępniona. Brak aplikacji w Sklepie Play (Android) oraz App Store (iOS).
Przed godziną 6 jedna z pasażerek podczas rejestracji w systemie Lubika na stronie lubika.ztm.lublin.eu otrzymała informację, że wystąpił nieoczekiwany błąd i serwer nie może przetworzyć żądania, co oznacza, że nie mogła zarejestrować się do nowego systemu.
Czytelnicy zgłaszają nam też problemy z nowymi biletomatami, na których ekranach wyskakuje komunikat, że są nieczynne. Posiadanie Karty Biletu Elektronicznego podczas sprawdzenia ważności biletu w żółtym kasowniku widzą komunikat, że ich bilet jest nieważny.
Nie da się zarejestrować karty KBE
Tym, którym udało się zarejestrować na stronie Lubika, mają problem z dodaniem Karty Biletu Elektronicznego (KBE) do swojego konta. „Pokazuje, że nie ma takiej karty” – skarży się czytelnik Tomasz. Podobnie jest z numerem telefonu, kiedy próbujemy go dodać jako nośnik. – „Wpisuje numer telefonu i wyskakuje, że nie jest zarejestrowany” – pisze czytelniczka Justyna.
Macie też problem z systemem Lubika? Dajcie znać w komentarzu!
Komentarz ZTM Lublin
Do sprawy funkcjonowania systemu Lubika odniósł się Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie.
System Biletu Lubika wystartował. Można już zarejestrować się w portalu pasażera, złożyć wniosek o aktywację karty w systemie, a biletomaty stacjonarne, mobilne oraz kasowniki w nocy aktywowały się w nowym systemie i można w nich kupić bilety z nowej taryfy.
Odnośnie jednego z komponentów tj. aplikacji mobilnej – wczoraj wykonawca – konsorcjum firm – które formalnie miało czas umowny do północy 30 września, poinformowało, że sklepy internetowe (GooglePlay i App Store), które publikują aplikacje, pomyślnie zaakceptowały testy.
Aktualnie wykonawca sprawdza co jest przyczyną opóźnienia publikacji aplikacji w sklepach – w tych podmiotach zewnętrznych tj. Google Play iApp Store. Służby wykonawcy są w kontakcie z tymi sklepami i zapewniają nas, że dzisiaj prawdopodobnie będzie możliwe pobranie aplikacji z tych sklepów – Google Play i App Store.
Niemniej aplikacja jest gotowa, przetestowana, a kwestia samego opublikowania jest zależna od sklepów. Do czasu jej publikacji w tych sklepach prosimy o korzystanie z innych kanałów dystrybucji biletów (odnośnie zakupu biletów przez urządzenia mobilne, działają aplikacje: moBILET, mPay, SkyCash, biletem.pl, Jakdojade, GoPay).
Ponadto, system działa, dostępna jest infolinia, portal pasażera Punkty Sprzedaży Biletów ZTM w Lublinie, Biuro Obsługi Klienta ZTM w Lublinie, bilety w nowej taryfie można zakupić w biletomatach stacjonarnych, mobilnych, kasownika, terminalach, kioskach i punktach handlowych oraz przez dotychczasowe aplikacje na telefon.
Aktualizacja 9:25
Aplikacja mobilna Lubika jest już dostępna w sklepie Google Play:
https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.lublin.ztm.lubika&gl=PL
Aplikację można już pobrać, lecz występuje błąd podczas logowania do aplikacji: „Niepoprawne dane. Spróbuj ponownie lub zgłoś się do punktu obsługi klienta”
Ważny temat? Prześlij newsa!
Czekamy na Wasze informacje, zdjęcia i filmy.
Bądź na bieżąco z Lublinem!
Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w naszym mieście.
Najciekawsze wiadomości ze spottedlublin.pl znajdziesz w Google News!
Dodaj opinię