Najnowsze ogłoszenia (spoty)
Droga, która przestała być drogą?
Ulica Chemiczna w Lublinie, szczególnie na odcinku od ul. Władysława Grabskiego do ul. Hanny Walentynowicz, przypomina dziś bardziej tor przeszkód niż jezdnię. Dziury, wyrwy, nierówności i koleiny utrudniają codzienne poruszanie się zarówno kierowcom samochodów osobowych, jak i autobusom miejskim.
O stanie tej ulicy pisaliśmy już w grudniu 2024 roku, szczegóły w poniższym materiale.
To właśnie w tej sprawie interweniuje radny Konrad Wcisło, który złożył oficjalną interpelację do prezydenta miasta.
Głos mieszkańców dotarł do ratusza
„Stan techniczny tego odcinka ul. Chemicznej jest bardzo zły. Mieszkańcy codziennie korzystają z tej trasy, by dotrzeć do pracy w strefie ekonomicznej — m.in. do Felicity czy pobliskich zakładów przemysłowych. Droga jest niebezpieczna, a jazda nią to ryzyko uszkodzenia auta” — napisał radny Wcisło.
Podkreślił także, że obecna sytuacja wpływa na punktualność komunikacji miejskiej, komfort i bezpieczeństwo pasażerów, a dalsze zaniedbania mogą pogłębić degradację infrastruktury.
Potrzebna kompleksowa modernizacja
W interpelacji znalazł się także wniosek o ujęcie kompleksowej przebudowy ul. Chemicznej — od ronda przy Makro do ul. Rataja — w planach inwestycyjnych miasta.
Tymczasem w budżecie na 2025 rok zaplanowano jedynie wykonanie chodnika, ścieżki rowerowej i oświetlenia… ale przy ul. Grenadierów.
„Brakuje informacji o kompleksowej modernizacji ul. Chemicznej. To kluczowa trasa dla rozwoju tej części miasta” — dodał radny.
Co odpowiada miasto?
W odpowiedzi na interpelację zastępca prezydenta Lublina przekazał, że ulica jest objęta bieżącymi przeglądami, a niezbędne naprawy są zlecane przez Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego (ZDiTM). Jak zaznaczono:
„Podległa mi jednostka podejmuje działania umożliwiające bezpieczne użytkowanie drogi, przy zachowaniu ograniczeń prędkości” – wyjaśnia Tomasz Fulara.
Co ważne — miasto zamierza zgłosić zadanie przebudowy ul. Chemicznej do projektu budżetu na rok 2026. Decyzja w tej sprawie ma zapaść w grudniu 2025 roku podczas uchwalania budżetu.
Do tego czasu – tylko doraźne łatanie
Miasto deklaruje, że do czasu podjęcia decyzji o ewentualnej modernizacji, ZDiTM będzie kontynuował doraźne naprawy nawierzchni. Nie wiadomo jednak, jak długo taka strategia wystarczy, by ulica nadawała się do użytkowania.
Ważny temat? Prześlij newsa!
Czekamy na Wasze informacje, zdjęcia i filmy.
Bądź na bieżąco z Lublinem!
Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w naszym mieście.
Najciekawsze wiadomości ze spottedlublin.pl znajdziesz w Google News!
Dodaj opinię