Ważny temat? Prześlij newsa!

Drugi przetarg na Lubelski Rower Miejski. Czy tym razem znajdą się chętni?

Spotted Lublin

Im bliżej wiosny, tym więcej rowerów miejskich wraca na ulice polskich miast. Już wiadomo, że rowery miejskie w Lublinie nie wyjadą w zaplanowanym terminie. Lublin ogłosił nowy przetarg na Lubelski Rower Miejski W środę Miasto Lublin ogłosiło po raz drugi postępowanie, które ma na celu wybór operatora nowego systemu Lubelskiego Roweru Miejskiego. Przypomnijmy, że w […]

lubelski rower miejski

Zdjęcie ilustracyjne | fot. Dominik Wąsik

Im bliżej wiosny, tym więcej rowerów miejskich wraca na ulice polskich miast. Już wiadomo, że rowery miejskie w Lublinie nie wyjadą w zaplanowanym terminie.

Lublin ogłosił nowy przetarg na Lubelski Rower Miejski

W środę Miasto Lublin ogłosiło po raz drugi postępowanie, które ma na celu wybór operatora nowego systemu Lubelskiego Roweru Miejskiego. Przypomnijmy, że w pierwszym przetargu nie wpłynęła żadna oferta. O tym pisaliśmy w tym materiale: Lubelski Rower Miejski nawet z kilkumiesięcznym opóźnieniem

Termin składania ofert w drugim przetargu upływa 16 marca, a uruchomienie nowego sezonu miejskiej wypożyczalni planowane jest na przełomie maja i czerwca. W tym roku Lubelski Rower Miejski ma rozpocząć funkcjonowanie w nowej odsłonie.

Nowością będzie przejście systemu do tzw. IV generacji. Rowery już nie będą musiały być wyposażone w elektrozamki, a ich pozostawienie będzie możliwe również w tzw. stacjach pasywnych. Będzie to kolejnych 38 stacji, które będą oznaczone logiem systemu i w zależności od lokalizacji uzupełnione stojakami lub poziomym wytyczeniem kontur miejsca wypożyczenia/zwrotu.

„Przy pozostawianiu roweru, użytkownikowi przybędzie jeszcze jedna opcja – „tryb parking”. Użytkownik, nie łamiąc przepisów prawa, będzie mógł pozostawić rower poza stacją, którym następnie, po czasie nie dłuższym niż jedna godzina, zamierza kontynuować jazdę” – informuje Justyna Góźdź z biura prasowego Urzędu Miasta Lublin

Lubelski Rower Miejski przejdzie niemal całkowicie na obsługę mobilną. Terminal, choć pozostanie w 20 lokalizacjach, nie będzie już konieczny do rozpoczęcia jazdy rowerem i zakończenia wypożyczenia. Wystarczy aplikacja bądź karta (płatnicza) powiązana z kontem klienta.

„System w najbliższym czasie stanie się więc hybrydą generacji rowerów publicznych, a nadchodzące dwa sezony pomostem pomiędzy odejściem od klasycznej wypożyczalni rowerów do całorocznego systemu bezstacyjnego, opartego na GPS i rowerach z komputerem pokładowym” – mówi Justyna Góźdź.

Co z dotychczasowymi rowerami?

„W jak największym stopniu wykorzystane będą te elementy z dotychczasowego systemu, które mogą być dalej bezpiecznie użytkowane przez rowerzystów. Nie planuje się zatem zakupu nowych rowerów” – tłumaczy Justyna Góźdź.

Infrastruktura nowego systemu będzie się składała z 700 rowerów z czego 12 to rowery dziecięce oraz z 127 stacji (82 standardowych na terenie Lublina, 5 standardowych na terenie Świdnika, 2 dziecięcych w Lublinie, 38 pasywnych na terenie Lublina).

Wszystkie rowery będą siedmiobiegowe, a ich osprzęt dobrany w oparciu o współpracę Miasta z doświadczonym ekspertem w zakresie konstrukcji rowerów. Ponadto, system będzie częściowo całoroczny. Częściowo, gdyż w okresie zimowym, czyli od 1 listopada do 1 kwietnia, nastąpi ograniczenie floty poprzez pozostawienie w ruchu 210 rowerów 26″.

Koniec darmowych przejazdów

Nowy system będzie nastawiony przede wszystkim na stałych użytkowników i z myślą o nich przygotowana została specjalna oferta – abonamenty. W zależności od taryfy dostępnych będzie od 25 do 175 godzin jazdy, naliczanych w trybie minutowym, wliczonych w cenę pakietu.

Pozostali użytkownicy nie będą mogli skorzystać z opcji darmowego czasu wypożyczenia ani naliczania minutowego. Bonus będzie także czekał na posiadaczy Lubelskiej Karty Miejskiej, dla których każda stawka, także abonamentu, będzie obniżona o połowę.

Dodaj opinię

Powiadomienia
Powiadom o

Dodając opinię akceptujesz regulamin. Administratorem Twoich danych osobowych jest Grupa Spotted Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

0 opinii
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Od 2016 roku piszemy o życiu mieszkańców Lublina. Jesteśmy zawsze z nimi: informujemy, interweniujemy, pomagamy. Każdego dnia dostarczamy czytelnikom informacje z naszego miasta i regionu. Wielokrotnie zdobyte przez nas newsy trafiły do ogólnopolskiej prasy, telewizji, radia i Internetu. Jesteśmy jednym z największych portali w Lublinie, który według wyników oglądalności Google Analytics, w marcu 2022 r. odwiedziło ponad 1,7 mln UU.

Pozostałe teksty autora

Najnowsze teksty

facebook instagram pinterest twitter youtube linkedin tiktok twitch search menu close arrow-left-short arrow-right-short arrow-right-long arrow-left-long arrow-down check check