Ważny temat? Prześlij newsa!

Cztery firmy chcą dostarczyć autobus wodorowy dla Lublina. ZTM planował wydać na pojazd 5,4 mln zł

Spotted Lublin

ZTM Lublin otworzył oferty w postępowaniu dotyczącym zakupu autobusu wodorowego. W przetargu wpłynęły cztery oferty od firm: Arthur Bus, Autosan, Solaris i PAK-PCE. Wszystkie mieszczą się w budżecie zamawiającego. Lublin kupi autobus wodorowy W postępowaniu przetargowym ogłoszonym przez Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie na zakup i dostawę autobusu wodorowego wraz z wyposażeniem dodatkowym wystartowały aż […]

Autobus wodorowy Autosan Urbino 12 Hydrogen

Autobus wodorowy Autosan Urbino 12 Hydrogen

ZTM Lublin otworzył oferty w postępowaniu dotyczącym zakupu autobusu wodorowego. W przetargu wpłynęły cztery oferty od firm: Arthur Bus, Autosan, Solaris i PAK-PCE. Wszystkie mieszczą się w budżecie zamawiającego.

Lublin kupi autobus wodorowy

W postępowaniu przetargowym ogłoszonym przez Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie na zakup i dostawę autobusu wodorowego wraz z wyposażeniem dodatkowym wystartowały aż cztery firmy. Arthur Bus zaproponował 3,525 mln zł, Solaris – 3,725 mln zł, PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy – 3,799 mln zł, a Autosan – 4,065 mln zł. Wszystkie propozycje mieszczą się w budżecie określonym na 5,427 mln zł.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowego autobusu o długości 12 m. Pojazd ma pomieścić co najmniej 70 podróżnych, z czego 27 na miejscach siedzących. Wymagana jest niska podłoga na całej długości. W pojeździe znajdą się okna z częścią przesuwną, monitoring, biletomat z modułem obsługi kart płatniczych, kasowniki, system informacji pasażerskiej z ekranami LED i LCD, system zliczania pasażerów, nagłośnienie, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.

W autobusie przewidziano klimatyzację, a także ogrzewanie z wykorzystaniem energii pochodzącej z podstawowego układu ogrzewania, pompy ciepła zintegrowanej z układem klimatyzacji, bądź układu odzysku ciepła odpadowego z wodorowych ogniw paliwowych. Głównymi elementami podstawowego jest bojler stanowiący zasobnik płynu niskokrzepnącego.

Wymagany jest jeden centralny silnik, napędzający most napędowy, o mocy min. 140 kW lub dwa silniki trakcyjne o identycznych parametrach zabudowane w portalowej osi napędowej, o mocy min. 120 kW. Długość trasy pokonywanej przez autobus po zatankowaniu wodoru do pełna pomiędzy kolejnymi tankowaniami musi wynosić minimum 300 km, natomiast w przypadku wyłącznie baterii trakcyjnych – 15 km. Przewidziano odzyskiwane energii w trakcie hamowania elektrodynamicznego.

Teraz ZTM przeanalizuje złożone oferty, a następnie wybierze jedną z nich. Na realizację zamówienia wyłoniona firma będzie miała 12 miesięcy od podpisania umowy.

Dodaj opinię

Powiadomienia
Powiadom o

Dodając opinię akceptujesz regulamin. Administratorem Twoich danych osobowych jest Grupa Spotted Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Bolo
2 lat temu

Kiedy będą godziwe podwyżki dla kierowców???

Od 2016 roku piszemy o życiu mieszkańców Lublina. Jesteśmy zawsze z nimi: informujemy, interweniujemy, pomagamy. Każdego dnia dostarczamy czytelnikom informacje z naszego miasta i regionu. Wielokrotnie zdobyte przez nas newsy trafiły do ogólnopolskiej prasy, telewizji, radia i Internetu. Jesteśmy jednym z największych portali w Lublinie, który według wyników oglądalności Google Analytics, w marcu 2022 r. odwiedziło ponad 1,7 mln UU.

Pozostałe teksty autora

Najnowsze teksty

facebook instagram pinterest twitter youtube linkedin tiktok twitch search menu close arrow-left-short arrow-right-short arrow-right-long arrow-left-long arrow-down check check