Awaria i przerwy w dostawie wody w Lublinie. Gdzie nie będzie wody? [28 WRZEŚNIA]

Awaria wody Lublinie. Zobacz, gdzie dziś nie będzie wody
Awaria wody Lublinie. Zobacz, gdzie dziś nie będzie wody | fot. Adobe Stock

Awaria wody w Lublinie lub planowane przerwy w dostawie wody. Sprawdź, na jakich lubelskich osiedlach i ulicach nie będzie wody. Poniżej prezentujemy listę miejsc, gdzie planowana jest przerwa w dostawie wody, a także, w jakich godzinach można się tego spodziewać. Informacje na temat awarii wodociągu pochodzą od firmy MPWiK.

Awaria wody Lublin – gdzie i kiedy planowana jest przerwa w dostawie wody w Lublinie?

Przerwy w dostawach wody 28 września 2022 w Lublinie

  • Aktualnie woda dostarczana jest do wszystkich odbiorców z Lublina.

Kto odpowiada za dostawę wody na terenie Lublina?

W Lublinie za infrastrukturę do dystrybucji wody odpowiada Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Lublinie (MPWiK). Miejska spółka funkcjonuje od 1998 r. MPWiK na bieżąco informuje mieszkańców miasta o pracach na sieci wodociągowej, awariach i przerwach w dostawie wody w Lublinie. Na stronie MPWiK możemy znaleźć informacje dotyczące harmonogramu bieżących napraw i usterek.

Awaria wody i przerwy w dostawie wody – najczęstsze przyczyny

Przerwa w dostawie wody Lublin może być spowodowana awarią sieci wodociągowej, ale nie zawsze jest to główny powód. Awaria wody w Lublinie to przypadek, którego często nie da się przewidzieć – nie zawsze wynikiem takiej awarii jest brak dostawy wody do odbiorców, co często czyni usterkę bardzo trudną do zlokalizowania.

Do najczęstszych przyczyn awarii wody w Lublinie można zaliczyć uszkodzenia magistrali wodociągowej – ich naprawa wymaga zamknięcia całej lub częściowej sieci. Bardzo często na konkretnych odcinkach odbywają się także planowane z wyprzedzeniem remonty, które mają polepszyć działanie wodociągów.

Co zrobić, gdy zabraknie wody w mieszkaniu?

W razie nieprzewidzianych awarii wody w Lublinie koniecznie trzeba skontaktować się z pogotowiem wodociągowo-kanalizacyjnym, które funkcjonuje przez całą dobę. Brak wody w kranie można zgłosić pod numerem 994 lub 81 53-41-994. Warto wiedzieć, że pogotowie zajmuje się rozwiązywaniem takich spraw jak:

  • awarie sieci wodociągowych i przyłączy,
  • niskie ciśnienie wody,
  • uszkodzenie wodomierza,
  • zatory kanalizacyjne,
  • awarie przydomomowych przepompowni ścieków i studni kanalizacji deszczowej oraz sanitarnej.

Zanim zadzwoni się po pomoc, warto przyjrzeć się komunikatom i ostrzeżeniom, które pojawiają się na stronie www.mpwik.lublin.pl. Być może problemy z wodą są związane z zaplanowaną przerwą w dostawie. Warto też skontaktować się w pierwszej kolejności z administratorem budynku.

Jeżeli awaria wody w Lublinie trwa dłużej niż było to planowane, warto pamiętać, że według prawa można ubiegać się z tego tytułu o bonifikaty. W niektórych przypadkach można się również złożyć wniosek o odszkodowanie.

Dlaczego nie ma ciepłej wody?

Brak ciepłej wody w kranie nie zawsze oznacza awarie sieci wodociągowej. Za dostawę ciepłej wody i ogrzewania w Lublinie odpowiada Lubelskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej. LPEC dostarcza ciepło do prawie 75 proc. gospodarstw domowych w Lublinie, ogrzewając blisko 250 tysięcy mieszkańców.

W przypadku braku ciepłej wody w kranie w pierwszej kolejności powinniśmy zajrzeć na stronę LPEC, która znajduje się pod adresem www.lpec.pl/firma/przerwy-w-dostawie, by upewnić się, że brak ciepłej wody nie jest spowodowany awaria lub zaplanowanymi pracami.

W sytuacji, gdy na stronie LPEC nie będzie informacji o planowanych pracach lub awarii, wtedy należy zgłosić fakt braku ciepłej wody na pogotowie cieplne pod numerem 993 (numer całodobowy) lub do Centrum Zgłoszeń LPEC (godz. 7:00 – 15:00) tel. 327 788 988.

Jak długo może nie być wody?

Czas awarii wody w Lublinie w dużej mierze zależy od lokalizacji źródła wycieku – czasami znajduje się ono w trudno dostępnym miejscu. Celem nadrzędnym pogotowia wodociągowo-kanalizacyjnego jest ograniczenie strat wody, a więc szybkie działanie. Awaria wody może trwać od kilku godzin do kilku dni.

Ile można spóźnić się z rachunkiem za wodę?

W przypadku braku zapłaty faktury, MPWiK Lublin wysyła do odbiorcy upomnienie w sprawie uregulowania zaległej należności w terminie 7 dni od daty jego otrzymania. Za opóźnienia w zapłacie należności wynikających z umowy zostaną naliczone odsetki ustawowe za opóźnienie lub odsetki za opóźnienie w transakcjach handlowych. W przypadku stwierdzenia nadpłaty, zostanie ona zaliczona na poczet przyszłych należności lub na wniosek odbiorcy, zwrócona w terminie 14 dni od dnia jego złożenia.

Jeżeli po upływie dwóch okresów obrachunkowych następujących po przesłanym upomnieniu zobowiązanie nie zostanie opłacone, do odbiorcy wysyłane jest zawiadomienie informujące o zamiarze odcięcia dostawy wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego. O możliwości wstrzymania świadczenia usług MPWiK zawiadamia Powiatowego Inspektora Sanitarnego, Prezydenta Miasta Lublin oraz odbiorcę co najmniej 20 dni przed planowanym terminem odcięcia dostawy wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego.

Ponowne uruchomienie podłączenia jest odpłatne.

Jak przygotować się do przerwy w dostawie wody?

Przede wszystkim warto zadbać o zapas wody w domu. W razie zaplanowanych prac na danej magistrali wodociągowej w Lublinie można napełnić butelki lub garnki wodą. Warto też mieć zawsze w zanadrzu wodę mineralną w butelkach.

Coraz popularniejszym, bardzo ekologicznym sposobem na pozyskanie wody w naturalny sposób jest zbieranie deszczówki, np. poprzez zamontowanie na działce studni chłonnej. Istnieje również wiele innych sposobów na zebranie deszczówki, choćby zamontowanie zbiornika podziemnego.

Co roku w Lublinie ogłaszany jest nabór do projektu „Złap deszczówkę” – warto zgłosić się o dofinansowanie do utworzenia specjalnych zbiorników zbierających deszczówkę. W tegorocznym ogłoszonym przez miasto naborze programu wpłynęło 55 wniosków o udzielenie dofinansowania.

W ramach „Programu ochrony zasobów wodnych dla miasta Lublina” mieszkańcy co roku mogą liczyć na wsparcie w wysokości 70% poniesionych kosztów kwalifikowanych, maksymalnie 5 tys. zł na jedną nieruchomość. Wnioski o dofinansowanie do miejskiego programu mogą składać osoby fizyczne – właściciele lub osoby posiadające inny tytuł prawny do lokali mieszkalnych i nieruchomości położonych w granicach administracyjnych Lublina.

WASZE KOMENTARZE

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.