Wracają bezpośrednie pociągi z Lublina przez Dęblin do Warszawy

Zdjęcie ilustracyjne | fot. Dominik Wąsik

Od 15 grudnia pociągi z Lublina do Warszawy pojadą o kilkanaście minut krócej niż obecne, jadące przez Łuków i Parczew. Wszystko przez otwarcie odcinka kolejowego między Lublinem a Puławami.

Zakończył się kolejny etap prac na linii Lublin – Warszawa. Mowa tu o odcinku kolejowym między Lublinem – Puławami i Dęblinem. Dla pasażerów będzie lepszy dostęp do pociągów oraz szybsze i wygodniejsze przejazdy pociągiem w kierunku Warszawy oraz w regionie.

Trasę Lublin – Warszawa będzie obsługiwało 7 par pociągów PKP Intercity – najszybszy pojedzie w 2 godz. 16 minut. Na trasę Lublin – Dęblin wyjedzie 5 par pociągów Przewozów Regionalnych (Polregio) – najszybszy pokona odcinek w 1 godz. 19 minut.

Na trasie Lublin – Warszawa kończymy kolejne etapy projektu. Od października wróciły pociągi na trasę Dęblin – Puławy. Od nowego rozkładu jazdy po otwarciu odcinka Lublin – Puławy kursować będą pociągi regionalne oraz bezpośrednie z Lublina do Warszawy przez Dęblin” – powiedział Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK.

Lublin – Puławy: podróże z nowych peronów

Między Dęblinem a Lublinem zmodernizowano 15 peronów na stacjach: Puławy, Puławy Chemia, Puławy Miasto, Nałęczów, Sadurki, Motycz, Lublin oraz przystankach: Pożóg, Klementowice, Łopatki, Czesławice, Miłocin Lubelski, Motycz Leśny, Stasin Polny, Lublin Zachodni.

Perony są wyższe, wyposażone w nowe ławki i wiaty, antypoślizgową nawierzchnię, jasne oświetlenie, czytelną informację pasażerską i wyraźne oznakowanie. Wszystkie obiekty umożliwią wygodne dojście do pociągów osobom o ograniczonej możliwości poruszania się.

Lepszą komunikację w miastach Puławy, Nałęczów, Motycz, Lublin zapewnią nowe przejścia podziemne. Będą one wyposażone w windy. Na 50-kilometrowym odcinku między Puławami a Lublinem jest nowy tor i sieć trakcyjna.

Lublin z nowym przystankiem

Lepszy dostęp do pociągów zapewni nowy przystanek Lublin Zachodni. Przygotowany jest peron wyspowy z ławkami, oznakowaniem i gablotami informacyjnymi oraz przejście podziemne. W styczniu powstanie szeroka, stumetrowa wiata. Od 15 grudnia na przystanku będą zatrzymywały się pociągi regionalne.

Postępują prace na stacji w Lublinie (od 15 grudnia obowiązująca nazwa stacji to Lublin Główny). Pociągi będą zatrzymywać się na nowym peronie wyspowym nr 3. Przygotowane są ławki, oświetlenie i gabloty informacyjne. Podróżni między dworcem, peronem a skwerem im. Grażyny Chrostowskiej będą mieli wygodne dojście do pociągu nowym tunelem podziemnym. Na peronie dostępna będzie również winda.

Po 15 grudnia wykonawcy będą kontynuować roboty na drugim torze. Drugą nitkę widać już na blisko 36 km linii Dęblin – Lublin. Postępuje budowa sieci trakcyjnej. W ramach inwestycji przebudowywane są obiekty inżynieryjne, w tym mosty, wiadukty i przepusty. Wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym zapewnią nowe urządzenia sterowania, a także modernizacja przejazdów kolejowo-drogowych.



Komentarze (1)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.