Uwierzyła fałszywemu „pracownikowi banku”. Straciła ponad 90 tysięcy złotych!

Telefon z napisem uwaga oszustwo
Fot. pexels.com

Ponad 90 tysięcy złotych straciła mieszkanka powiatu chełmskiego. Uwierzyła fałszywemu „pracownikowi banku”, że jej pieniądze są zagrożone i zainstalowała program do zdalnej obsługi pulpitu. W efekcie straciła swoje oszczędności.

Wyprowadził z konta ponad 90 tysięcy złotych

Wczoraj do dyżurnego chełmskiej komendy zgłosiła się 38-letnia kobieta z gminy Ruda-Huta i poinformowała, że padła ofiarą oszustwa. Do 38-latki zadzwoniła kobieta podająca się za pracownika banku i poinformowała, że jej konto jest zagrożone, ponieważ doszło do włamania. Poleciła, aby postępowała zgodnie z jej wskazówkami, wówczas nie dojdzie do utraty pieniędzy.

Kobieta wykonywała krok po kroku zalecenia „konsultantki”. Po zainstalowaniu aplikacji zatwierdzała przychodzące SMS-y z banku. Niestety, nie uchroniła swoich pieniędzy, przeciwnie, w wyniku oszustwa straciła niecałe 94 tysiące.

Zobacz również:

W sytuacji, gdy otrzymamy telefon z informacją o próbie włamania na nasze konto bankowe, nie działajmy pochopnie. W takiej sytuacji należy się rozłączyć i zadzwonić na oficjalną stronę banku lub udać się osobiście celem zweryfikowania otrzymanych informacji — komentuje sierż. szt. Angelika Głąb-Kunysz

Pamiętajmy, że banki nigdy nie proszą o instalowanie dodatkowego oprogramowania. Hasła i loginy do naszych kont powinniśmy znać tylko my!

Czy edukujesz swoich bliskich, jak powinni postępować w takiej sytuacji?
Daj znać w komentarzu

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.