PKP PLK informują, że prace na linii Lublin – Łuków są już na ostatniej prostej. Według wykonawcy zostało zrealizowane już 70% prac związanych z inwestycją.
Przebudowa trasy Łuków – Parczew – Lubartów – Lublin na linia nr 30 zapewni sprawny przejazd pociągów dalekobieżnych podczas modernizacji linii numer 7 Warszawa – Lublin.
Jak informuje wykonawca stopień zaawansowania prac na linii objazdowej wynosi ok. 70%. Między Łukowem a Parczewem przebudowane zostały wszystkie z 21 obiektów inżynieryjnych i 14 rozjazdów. Wykonawca wymienił 70 z 90 km szyn, 60 z 75 tysięcy podkładów. Trwa remont 28 przejazdów kolejowo-drogowych.
Zakończyły się już zasadnicze roboty na odcinku Lubartów – Parczew. Wykonawca przebudował 25 km torów, wymienił 25 tys. podkładów oraz poprawił stan przejazdów kolejowo – drogowych. Do końca maja tego roku podłączony zostanie nowy system sterowania ruchem kolejowym.
Cała inwestycja ma zastać zakończona przez rozpoczęciem prac na linii nr 7 Lublin – Warszawa, czyli w połowie roku. Trasa Łuków – Parczew – Lubartów – Lublin, będzie wykorzystywana od połowy roku, kiedy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przystąpią do modernizacji linii Warszawa – Lublin. Czas podróży między Lublina a Warszawą wydłuży się 30 minut.
Przypomnijmy, że w 2013 roku zrealizowane zostały warte ponad 50 mln zł prace na odcinku Lubartów – Lublin Północny. PLK zmodernizowały 25 km torów, przebudowały 10 przejazdów kolejowo – drogowych, zainstalowały nowoczesny system telekomunikacyjny oraz zbudowały nowe, zadaszone perony w Wandzinie, Niemcach, Ponikwodzie, Lublinie, Zadębiu i Rudniku.
Wartość wszystkich robót na linii nr 30 to ponad 110 mln zł.
Ważny temat? Prześlij newsa!
Czekamy na Wasze informacje, zdjęcia i filmy.
Bądź na bieżąco z Lublinem!
Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w naszym mieście.
Najciekawsze wiadomości ze spottedlublin.pl znajdziesz w Google News!
Dodaj opinię