Lublin przygotowuje się do otwarcia nowego dworca autobusowego. W ostatnich dniach rozpoczęły się prace związane ze zmianą organizacji ruchu w rejonie Dworca Lublin. Przybędzie ponad 3 kilometry nowych buspasów, a na kilku skrzyżowaniach pasy ruchu zmienią swoje przeznaczenie.
Prace przy budowie Dworca Lublin zakończyły się 20 października i obecnie trwa etap odbiorów inwestycji zarówno samego budynku, jak i zmodernizowanego układu drogowego. Procedura odbiorów potrwa kilka tygodni. Następnym krokiem będzie uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Otwarcie Dworca Lublin planowane jest z początkiem nowego roku.
Zobacz także: Dworzec Lublina ma być gotowy do piątku, ale na otwarcie jeszcze poczekamy
Aby ułatwić dojazd do dworca i usprawnić jego obsługę, Zarząd Dróg i Mostów w Lublinie rozpoczął właśnie wdrażanie zmian w organizacji ruchu w rejonie nowego centrum komunikacyjnego.
„Wprowadzamy kompleksowe i docelowe zmiany w stałej organizacji ruchu, które pozwolą łatwiej i szybciej dotrzeć do nowego dworca. Drogowcy już pracują w wybranych lokalizacjach” – mówi Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Lublina ds. inwestycji i rozwoju.
Wydzielenie nowych buspasów dla komunikacji miejskiej
Nowe buspasy pojawią się na al. Unii Lubelskiej (od mostu na rzece Bystrzycy) i ul. Lubelskiego Lipca ’80, aż do zjazdu na teren Targów Lublin – w kierunku Dworca Lublin, w przeciwną stronę – od skrzyżowania z ulicami Muzyczną i Stadionową.
Przewidziano także buspasy na al. Piłsudskiego, na odcinku od pl. Bychawskiego do skrzyżowania z ul. Dolną Panny Marii. W kierunku pl. Bychawskiego buspas będzie przerwany na skrzyżowaniu z Al. Zygmuntowskimi.
Z nowych buspasów o łącznej długości ok. 3,6 km, tak jak do tej pory, korzystać będą pojazdy komunikacji miejskiej, taxi, Policja, Straż Miejska, motocykle oraz samochody elektryczne. Po wprowadzeniu tych zmian długość buspasów w mieście wyniesie ponad 18 km.
Zmiana przeznaczenia pasów ruchu
Dodatkowo na dwóch skrzyżowaniach pasy ruchu zmienią swoje przeznaczenie. Na rondzie Lubelskiego Lipca ’80 dla jadących z kierunku al. Unii Lubelskiej z zewnętrznego pasa do skrętu w lewo dopuszczono możliwość jazdy na wprost w kierunku ul. Lubelskiego Lipca ’80.
Zmiana nastąpi także na pl. Bychawskim. Tam dla jadących od pl. Bychawskiego z obecnego pasa do jazdy w stronę al. Piłsudskiego przewidziano skręt w lewo w ul. Lubelskiego Lipca ’80. Dla jadących ul. Lubelskiego Lipca ’80 z kierunku od ul. Muzycznej, przed skrzyżowaniem z pl. Bychawskim buspas zaprojektowano przez zewnętrzny pas do skrętu w prawo.
Zmiany obejmą także ul. Kunickiego, gdzie dla jadących w kierunku pl. Bychawskiego dopuszczona będzie możliwość skrętu w lewo, w ul. Pocztową. Wprowadzanie zmian w oznakowaniu poziomym i pionowym powinno zakończyć się w drugiej połowie listopada.
Brawo. A komunikacja miejska będzie jeździła czy tak jak do tej pory jeden trolejbus na godzinę a bus pas pusty? Tak jak na ul. Grygowej.
Firmy budowę autobusowe nie są zainteresowane kożystaniem z nowego dworca , ZTM nawet z 50% przewoźnikami nie ma umów
„””Zmiana nastąpi także na pl. Bychawskim. Tam dla jadących od pl. Bychawskiego z obecnego pasa do jazdy w stronę al. Piłsudskiego przewidziano skręt w lewo w ul. Lubelskiego Lipca ’80.”””” Tam trolejbus na sieci nie pojedzie prawym pasem bo sieć nie pozwala i będzie musiał jechać lewym ,a później przecinać pasy do wjazdu na przystanek. co na to autorzy zmiany?