Jak się okazuje w Lublinie zero emisyjność to nie tylko komunikacja miejska. Coraz więcej osób jeździ samochodami elektrycznymi. ZDiM w ubiegłym roku wybrał firmę, która na terenie naszego miasta ma wybudować 83 ogólnodostępne stacje do ładowania elektryków. Do tej pory nie powstała jeszcze ani jedna? Dlaczego? Przyglądamy się temu.
Ile elektryków jeździe po Lublinie? Mamy najnowsze dane
Elektromobilność w Lublinie to plan na komunikację miejską opartą na trolejbusach i autobusach elektrycznych. Najnowszym ubiegłorocznym nabytkiem miasta jest autobus wodorowy. Lublin wspiera też pojazdy zeroemisyjne należące do mieszkańców. Właściciele elektrycznych samochodów osobowych mogą liczyć na specjalne względy w mieście m.in. poruszanie się po buspasach.
Zobacz także: Te pojazdy mogą poruszać się po buspasach w Lublinie
Oprócz tego wsparciem dla ich właścicieli są preferencyjne warunki parkowania w mieście. Właściciele samochodów elektrycznych i hybryd plug-in mieszkający w Lublinie mogą skorzystać z abonamentu typu E, który pozwala na parkowanie w obrębie całej strefy płatnego parkowania w Lublinie. Koszt abonamentu wynosi w zależności od podstrefy: 150 zł za miesiąc (A), 100 zł (B) i 90 zł (C).
Według najnowszych danych Wydziału Komunikacji wynika, że w Lublinie zarejestrowanych jest już 777 samochodów osobowych o napędzie elektrycznym. A oprócz tego 85 trolejbusów, 40 autobusów, 43 zasilane prądem ciężarówki, 120 motorowerów, 24 motocykle i 7 pojazdów specjalnych. Oprócz tego ponad pięć tysięcy hybryd.
Poślizg z budową stacji ładowania
Rok temu pisaliśmy o tym, że na terenie Lublina pojawią się 83 miejsca do ładowania aut elektrycznych. W ogłoszonym przez Zarząd Dróg i Mostów w Lublinie zgłosiła się tylko jedna firma, którą finalnie wybrano. Miasto w ramach postępowania wydzierżawi łącznie 83 lokalizacje, na których wyłoniona firma ma postawić stacje z dwoma punktami ładowania aut elektrycznych.
Lista wytypowanych lokalizacji pod stacje tu: Na terenie Lublina pojawią się 83 miejsca do ładowania aut elektrycznych. ZDiM zarobi rocznie ponad 700 tys. zł
Minął już rok, a w żadnej z wybranych lokalizacji nie ma jeszcze ładowarki. Na jakim etapie jest budowa? Z tym pytaniem zwróciliśmy się do Zarządu Dróg i Mostów.
„Wybrany w postępowaniu przetargowym wykonawca jest aktualnie na etapie uzyskiwania wszelkich uzgodnień, decyzji i zezwoleń potrzebnych do tego by infrastruktura do ładowania pojazdów elektrycznych mogła powstać na terenie miasta” – informuje Justyna Góźdź z biura prasowego Urzędu Miasta Lublin.
Termin związania z ofertą, a tym samym czas na sfinalizowanie etapu uzgodnień upływa 31 marca, czyli już trzy tygodnie.
„Proces ten jest już w dużym stopniu zaawansowany, wykonawca jednak wskazuje na czynniki obiektywne, które uniemożliwiają mu sfinalizowanie całości w tym miesiącu. Stąd może nastąpić przedłużenie terminu związania z ofertą” – stwierdza Justyna Góźdź.
Po tym terminie nastąpi podpisanie umowy dzierżawy. Czas na budowę stacji to 12 miesięcy po podpisaniu umowy.
Dodaj swój komentarz