Ograniczenie prędkości sposobem na dziury. Od dziś na tych ulicach jeździmy znacznie wolniej

Wyłączony z użytku przez dziury odcinek al. Witosa / al. Tysiąclecia
Wyłączony z użytku przez dziury odcinek al. Witosa / al. Tysiąclecia | fot. Dominik Wąsik

Na ulicach Lublina, na których jest najwięcej dziur w asfalcie, wprowadzono ograniczenie prędkości do 30 i 50 kilometrów na godzinę. Ma to zapobiec roszczeniom ze strony kierowców, którzy na wyrwach uszkodzą samochód.

Drogowcy nie nadążają naprawiać ubytków w drogach

Przypomnijmy, że w środę (24.01) na al. Witosa / al. Tysiąclecia pod skrzyżowaniem z ul. Hutniczą w wyniku powstałych tam dziur w jezdni uszkodzonych zostało łącznie 18 samochodów: opony/felgi, miski olejowe i zawieszenie. Na miejscu interweniowały aż trzy radiowozy. Policjanci w każdym z przypadków sporządziła notatkę ze zdarzenia – ta będzie podstawą do uzyskania odszkodowania od miasta za powstałe zniszczenia.

O tym pisaliśmy tu: W kilka godzin uszkodzonych zostało tu kilkanaście aut. Drogowcy wyłączyli z użytku jeden pas ruchu

Jak przekazał Zarząd Dróg i Mostów w Lublinie, od środy (24.01) trwają intensywne prace przy doraźnych naprawach nawierzchni dróg, w celu zminimalizowania utrudnień w ruchu, a w szczególności zapewnienia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

„Nasi drogowcy starają się działać maksymalnie sprawnie. Niestety, o tej porze roku warunki pogodowe powodują i będą powodować, kolejne tego typu sytuacje. Topniejący śnieg, padający deszcz, zmiany temperatury, a co za tym idzie, rozmarzająca i zamarzająca woda, niszczą strukturę asfaltu, wskutek czego powstają dziury” – mówi Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Lublina ds. inwestycji i rozwoju.

W środę (24.01) drogowcy pracowali na al. Kraśnickiej, al. Solidarności, al. Spółdzielczości Pracy, al. Sikorskiego, ulicach: Walecznych, Chemicznej, Kunickiego, Orlej, Czechowskiej, Peowiaków, Przeskok, Laury, Poloniusza, Romea, Nataszy czy Parysa.

W czwartek (25.01) naprawy objęły ulice: Zemborzycką, Herberta, Budowlaną, Osmolicką, Krężnicką, Cienistą, al. Unii Lubelskiej, Głęboką, Zana, Orkana, Roztocze, al. Tysiąclecia, Graffa, Turystyczną, Mełgiewską, Morwową, Wojciechowską.

Tymczasowe rozwiązanie na niewiele się zdaje

Stosowana technologia napraw jest dostosowana do panujących warunków atmosferycznych. Przy niskich temperaturach naprawy wykonywane są doraźnie przy użyciu mieszanki mineralno-bitumicznej wbudowywanej na zimno. Inna, trwalsza technologia, jest możliwa do zastosowania jedynie przy dodatnich temperaturach i w suchych warunkach.

„Te naprawy kompleksowo wdrożymy wiosną, gdy tylko temperatura się ustabilizuje” – zapewnia Artur Szymczyk.

Tu jeździmy wolniej

Zarząd Dróg i Mostów w Lublinie ze względu na powstałe ubytki w nawierzchniach jezdni wprowadził ograniczenia prędkości na al. Witosa, al. Tysiąclecia i al. Unii Lubelskiej. Nie wykluczone, że w najbliższych dniach ograniczenia prędkości pojawią się na kolejnych ulicach.

  • al. Unii Lubelskiej do 50 km/h (zasłonięcie 70 km/h) od 25.01.2024
  • al. Tysiąclecia – al. Witosa pod ul. Hutniczą wygrodzenie pasa od 25.01.2024
  • al. Tysiąclecia – al. Witosa do 50km/h (zasłonięcie 70 km/h) od 22.12.2023

Od połowy grudnia 2023 r. obowiązuje też ograniczenie do 30 km/h na ul. Grochowskiego, a z początkiem tego roku wprowadzono je też na ul. Graffa (do 30 km/h).

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
  1. tak ograniczenie prędkości nie sprawi że auto będzie niezdolne do jazdy . Witosa jest tak zmasakrowana od lat że dziwne że nie ma kasy na główną drogę do Lublina . paranoja

  2. Kunickiego coś większe dziury ominęli. Miejscami to 20 to już szaleństwo jechać. Witosa , głęboka też jakoś wybiórczo dziury łatane. Nie lepiej bylo by zrobić porządnie jeden pas ?? A nie na zmianę raz lewy raz prawy pas..