Nie pojedziemy szybciej po al. Solidarności. „Ryzyko przekroczenia norm hałasu”

Aleja Solidarności w Lublinie
Aleja Solidarności w Lublinie | fot. Dominik Wąsik

Zarząd Dróg i Mostów nie zrealizował wszystkich poleceń wydanych przez Urząd Miasta w sprawie zmian w organizacji ruchu na al. Solidarności w Lublinie. Drogowcy zrzucają winę na generowany przez auta hałas.

Nie będzie zmian na al. Solidarności

Przypomnijmy, że całkowity zakres projektu stałej zmiany organizacji ruchu na al. Solidarności zawierał zmiany w zakresie oznakowania wyznaczającego granice obszaru zabudowanego, ujednolicenia dopuszczalnej prędkości, dopuszczenia dodatkowego pasa do ruchu na łącznicy i montażu urządzeń bezpieczeństwa ruchu.

Projekt organizacji ruchu przygotowany przez Urząd Miasta Lublin został przekazany do realizacji Zarządowi Dróg i Mostów, który odpowiada za realizację poleceń urzędników. Po roku projekt został zrealizowany tylko w zakresie dopuszczenia dodatkowego pasa do ruchu na łącznicy stanowiącej połączenie al. Solidarności z al. Warszawska i Rondem 100-lecia KUL.

„Projekt stałej organizacji ruchu stanowi integralna całość i niedopuszczalne jest realizacja jego części. Z uwagi na oczekiwania społeczne nie powinien pozostać bez kontynuacji. Projektowane znaki i urządzenia bezpieczeństwa ruchu wynikające z projektu są wymagane przepisami prawa i mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego” – czytamy w piśmie Dariusza Działo, dyrektora Wydziału Zarządzania Ruchem Drogowym i Mobilnością.

Co na to Zarząd Dróg i Mostów?

„Wykonane w listopadzie 2020 r. pomiary hałasu w rejonie ul. Potok, wykazały wartości bliskie górnej granicy dopuszczalnego hałasu. W związku z tym, pozostawiono aktualne dopuszczalne prędkości na al. Solidarności” – mówi Kazimierz Pidek, dyrektor Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie.

„Ich zwiększenie, przy niewielkich różnicach pomiędzy wynikami badań, a obowiązującymi normami, niosłoby ze sobą ryzyko przekroczenia norm hałasu, a w konsekwencji konieczność powrotu do aktualnie obowiązującej prędkości. To z kolei generowałaby dodatkowe koszty, ponieważ każdorazowa zmiana organizacji ruchu wiąże się z konkretnymi środkami finansowymi” – tłumaczy Pidek.

Z uwagi na wyniki pomiaru hałasu w rejonie ul. Potok, odstąpiono od jakichkolwiek zmian prędkości na al. Solidarności i powiązanych z tym zmian granic obszaru zabudowanego. Wydział Zarządzania Ruchem Drogowym i Mobilnością Urzędu Miasta Lublin nalega, by ZDiM realizował wszystkie polecenia projektu stałej organizacji ruchu na al. Solidarności.



Komentarze (1)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
  1. Ciekawe stanowisko ZDiM – w opinii do projektu twierdzili, że nie mają pieniędzy na przestawienie kilku znaków.
    Opinia jest dostępna: https:// bip. lublin. eu/ informacja-publiczna/wnioski-o-udostepnienie-informacji-publicznej/2020/358-wniosek-o-dostep-do-informacji-publicznej-dotyczacy-projektu-stalej-organizacji-ruchu-drogowego-dla-al-solidarnosci-oraz-planu-sytuacyjnego-wraz-z-wydanymi-opiniami,1586,27834,2 .html

    A znaki dotyczące obszaru zabudowanego na al. Solidarności są ustawione niezgodnie z przepisami – po realizacji projektu byłoby zgodnie.