W opublikowanym przez Komendę Miejską Policji w Lublinie raporcie bardzo dokładnie przeanalizowano dane dotyczące wypadków na lubelskich ulicach w zeszłym roku. W najważniejszych wskaźnikach – liczba wypadków, czy liczba ofiar – statystyki spadają.
Raport za ubiegły rok, który opublikowała Komenda Miejska Policji w Lublinie, to tak naprawdę kopalnia wiedzy o zdarzeniach drogowych na lubelskich ulicach, które miały miejsce w 2021 roku. Wyłaniają się z nich czasem naprawdę zaskakujące wnioski.
W zeszłym roku doszło w Lublinie do 138 wypadków, czyli o 1 więcej niż rok wcześniej. Zginęło w nich (na miejscu lub w wyniku obrażeń) 8 osób, czyli o 2 mniej niż rok wcześniej, a rannych było 156 osób, czyli o 16 więcej niż w 2020 r. Ponadto w Lublinie w ubiegłym roku doszło do 5 220 kolizji drogowych.
Niebezpieczne ulice i skrzyżowania w Lublinie
W 2021 r. wypadki drogowe wystąpiły na 75 ulicach miasta, 6 z nich miało miejsce na ul. Filaretów, natomiast po 5 zanotowano na al. Witosa, ul. Mełgiewskiej, al. Kraśnickiej, ul. Diamentowej i ul. Narutowicza. W zeszłym roku na ulicach Lublina zginęło osiem osób. Do śmiertelnych wypadków doszło na ul. Glinianej, Filaretów, al. Witosa, ul. Mełgiewskiej i al. Tysiąclecia.
Do wypadków z udziałem pieszych doszło na 39 ulicach miasta. Największe zagrożenie tej kategorii uczestników ruchu odnotowano na al. Tysiąclecia (4) oraz ul. Filaretów, ul. Diamentowej i Drodze Męczenników Majdanka (po 3). Do zdarzeń z ich udziałem doszło na oznakowanym przejściu dla pieszych.
Natomiast do wypadków drogowych doszło na 48 skrzyżowaniach. Do najniebezpieczniejszych zaliczyć należy skrzyżowanie al. Kraśnickiej z ul. Bohaterów Monte Cassino (3 wypadki i 7 osób rannych), oraz ul. Pawiej z ul. Długą (2 wypadki i 2 osoby ranne). Na pozostałych skrzyżowaniach odnotowano pojedyncze zdarzenia
Głównymi przyczynami wypadków z winy kierowców w roku 2021 były:
* nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu na przejściu dla pieszych – 38 wypadków, 4 ofiary śmiertelne i 35 osób rannych,
* nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu – 36 wypadków, 46 osób rannych,
* niedostosowanie prędkości do warunków ruchu – 12 wypadków, 4 ofiary śmiertelne i 15 osób rannych.
Najmniej kolizji w marcu i kwietniu
W roku 2021 na ulicach Lublina miało miejsce 5 220 kolizji. Największą ich liczbę zanotowano w miesiącu lutym. Podobny poziom zagrożenia odnotowano we wrześniu, październiku i grudniu. Najmniej kolizji drogowych wystąpiło w marcu i kwietniu.
Największe zagrożenie kolizjami występuje w piątki. W dniach od poniedziałku do piątku ilość kolizji utrzymuje się na zbliżonym poziomie. Znacznie mniejsza ilość tych zdarzeń występuje w soboty i niedziele. Krytyczny czas, w którym dochodzi do największej ilości kolizji drogowych to okres pomiędzy godz. 15.00 a 17.00.
Gdzie w Lublinie najłatwiej o kolizję?
W 2021 roku kolizje drogowe zaistniały na 549 ulicach Lublina. Największą ilość kolizji odnotowano na: al. Witosa (213), al. Solidarności (186), al. Tysiąclecia (180), ul. Jana Pawła II (162), al. Spółdzielczości Pracy (156), ul. Diamentowej (129), ul. Kunickiego (124), al. Kraśnickiej (122) i ul. Mełgiewskiej (112).
Natomiast skrzyżowaniami, na których doszło do największej ilości stłuczek są: Diamentowa/Wrotkowska (48), Tysiąclecia/Unii Lubelskiej (39), Witosa/Doświadczalna (33), Jana Pawła II/Nadbystrzycka (27), Jana Pawła II/Armii Krajowej (25), Lwowska/Podzamcze (25), Witosa/Krańcowa (25), Unii Lubelskiej/Zamojska (23), Mazowieckiego/Solidarności (21).
Dlatego szanowni Państwo jakiś czas temu przestano wyłączać światła na skrzyżowaniu al. Kraśnickiej z Bohaterów M.Casino. światła się świecą całą noc 😅
W sumie nic dziwnego, jak ludzie myśleli, że wyjeżdżając od strony obwodnicy mają pierwszeństwo, podczas gdy pierwszeństwo ma Kraśnicka.