Ważny temat? Prześlij newsa!

MPK Lublin buduje nową zajezdnię trolejbusową

Spotted Lublin

Przy ul. Głuskiej powstaje nowa minizajezdnia trolejbusowa MPK Lublin. W przyszłości będzie tu stacjonować część trolejbusów należących do miejskiego przewoźnika. Zajezdnia przy ul. Głuskiej Nowa zajezdnia powstanie przy ul. Głuskiej 6, gdzie do niedawna funkcjonował PSZOK [Nowa lokalizacja PSZOK. Punkt przy Głuskiej zostanie zamknięty]. Działka o powierzchni blisko 1 ha zakupiło MPK Lublin w 2014 […]

Budowa nowej zajezdni MPK Lublin przy ul. Głuskiej

Budowa nowej zajezdni MPK Lublin przy ul. Głuskiej | fot. MPK Lublin

Przy ul. Głuskiej powstaje nowa minizajezdnia trolejbusowa MPK Lublin. W przyszłości będzie tu stacjonować część trolejbusów należących do miejskiego przewoźnika.

Zajezdnia przy ul. Głuskiej

Nowa zajezdnia powstanie przy ul. Głuskiej 6, gdzie do niedawna funkcjonował PSZOK [Nowa lokalizacja PSZOK. Punkt przy Głuskiej zostanie zamknięty]. Działka o powierzchni blisko 1 ha zakupiło MPK Lublin w 2014 roku od Przedsiębiorstwa Robót Drogowych w Lubartowie.

Jak poinformowała miejska spółka w komunikacie, stacjonować ma tu ok. 30 pojazdów, które będą rozpoczynać kursy z pętli w Abramowicach. Będzie to plac postojowy na wzór tego, który funkcjonuje już na Czechowie przy ul. Stefczyka.

„Za uruchomieniem tego typu minizajezdni zawsze przemawiają względy ekonomiczne i logistyczne. Po pierwsze oszczędzamy na tzw. kilometrach dojazdowych. Wiadomo, że mało ekonomiczne jest jechać na drugi koniec miasta, by stamtąd rozpocząć kurs” – tłumaczy Weronika Opasiak, rzeczniczka prasowa MPK Lublin.

Spółka szacuje, że rocznie na takim rozwiązaniu oszczędzi ok. 500 tys. zł.

Prace już się rozpoczęły

Budowę zajezdni trolejbusowej przy ul. Głuskiej podzielono na 3 etapy. Pierwszy się już rozpoczął. Zostały wyburzone dwa, stare magazyny usytułowane od strony ul. Wita Stwosza. W ich miejsce zostanie ustawiony ekran akustyczny, który będzie oddzielać przyszłą minizajezdnię od znajdujących się przy ul. Wita Stwosza domów jednorodzinnych.

„Te prace powinny zająć nam maksymalnie do pół roku i będą kosztować ok. 1,5 mln zł” – informuje Weronika Opasiak.

Kolejnym etapem będzie budowa nowego budynku, w którym ma funkcjonować hala napraw bieżących, myjnia i dyspozytornia. Te prace wstępnie oszacowano na kwotę ok. 2 mln zł.

Trzeci i zarazem ostatni etap budowy zajezdni obejmuje budowę placu postojowego wraz z pętlą nawrotową. Spółka nie chce w tym przypadku udzielić informacji na temat szacunkowych kosztów budowy, ponieważ do tego czasu usługi lub materiały budowlane mogą jeszcze zdrożeć, przez co szacunkowa kwota może być nieaktualna.

„Chcielibyśmy, by zajezdnia przy ul. Głuskiej ruszyła na przełomie 2023/2024 r.” – mówi Opasiak.

Dodaj opinię

Powiadomienia
Powiadom o

Dodając opinię akceptujesz regulamin. Administratorem Twoich danych osobowych jest Grupa Spotted Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

0 opinii
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Od 2016 roku piszemy o życiu mieszkańców Lublina. Jesteśmy zawsze z nimi: informujemy, interweniujemy, pomagamy. Każdego dnia dostarczamy czytelnikom informacje z naszego miasta i regionu. Wielokrotnie zdobyte przez nas newsy trafiły do ogólnopolskiej prasy, telewizji, radia i Internetu. Jesteśmy jednym z największych portali w Lublinie, który według wyników oglądalności Google Analytics, w marcu 2022 r. odwiedziło ponad 1,7 mln UU.

Pozostałe teksty autora

Najnowsze teksty

facebook instagram pinterest twitter youtube linkedin tiktok twitch search menu close arrow-left-short arrow-right-short arrow-right-long arrow-left-long arrow-down check check