Mieszkańcy bloku od kilku dni są bez ogrzewania i ciepłej wody. „Cieszmy się, że temperatura na dworze jest na plusie…”

Awaria ogrzewania w bloku przy ul. Altanowej 6 w Lublinie
Awaria ogrzewania w bloku przy ul. Altanowej 6 w Lublinie | fot. Adobe Stock, nadesłane

Mieszkańcy jednego z bloków przy ul. Altanowej od kilku dni są pozbawieni ogrzewania i ciepłej wody. Wszystko przez awarię kotłowni gazowej. Sytuacja dotyczy lokatorów ponad 60 mieszkań.

Mieszkańcy bez ogrzewania i ciepłej wody zimą

Lokatorzy bloku przy ul. Altanowej 6 od kilku dni (dokładnie od czwartku, 29 grudnia 2022 r.) nie mają ogrzewania i ciepłej wody. To konsekwencja awarii kotłowni gazowej, która zasila budynek w ciepło i gorącą wodę. Do naszej redakcji odezwali się mieszkańcy bloku, prosząc o interwencję.

„W mieszkaniu trzeba siedzieć w ubraniach, z kranu leci lodowata woda. W nocy kaloryfery są zimne, a do tego nie ma jak się umyć. Ludzie w bloku mają małe dzieci, są osoby starsze. Do tej pory nikt nie jest w stanie zapewnić optymalnego rozwiązania dla ponad 60 rodzin” – pisze jeden z mieszkańców.

Awaria kotłowni

Zarządca budynku rozwiesił na klatkach schodowych kartki z informacją, że kotłownia gazowa uległa poważnej awarii. Z kartki możemy dowiedzieć się, iż nowe kotły zostaną dostarczone 2 stycznia i zastąpią uszkodzone jednostki pracujące obecnie.

Informacja o awarii kotłowni gazowej w bloku przy ul. Altanowej
Informacja o awarii kotłowni gazowej w bloku przy ul. Altanowej 6 | nadesłane

„Do czasu wymiany kotłów i przerobienia instalacji, może zaistnieć możliwość braku ogrzewania i ciepłej wody w lokalach przy ul. Altanowej 6” – czytamy.

„Co najlepsze mamy na kartce napisane »może zaistnieć«. Zarządca powiedział wprost, że zostało ono permanentnie wyłączone. Więc mówimy o ciągłym braku dostawy, nie o chwilowym od ubiegłego czwartku (29 grudnia), a z dużymi przerwami szczególnie w nocy od około 2 tygodni” – mówi mieszkaniec bloku przy ul. Altanowej 6.

„Zarządca twierdzi, że od 2 tygodni wie o problemie, a jak widać, mieszkańcy żyją w niekomfortowych warunkach, płacąc krocie za ogrzewanie. To nic, że ludzie marzną i nie mają ciepłej wody. Cieszmy się, że temperatura jest na plusie…” – komentuje kolejny z mieszkańców.

Odpowiedź zarządcy

Skontaktowaliśmy się z zarządcą budynku.

„Budynek ten wyposażony jest we własną kotłownię gazową, która jest stale konserwowana. Nieprawdą jest, że nic nie zostało od 2 tygodni zrobione. Sytuacja, która się wydarzyła, jest awarią, na którą nikt nie miał wpływu. W poprzednim tygodniu kotłownia działała, ale wchodziła w tryb awaryjny. Podjęta została decyzja o wymianie kotłów i zostały jeszcze w minionym tygodniu zamówione. Aktualnie trwają prace związane z demontażem starych kotłów, a po zakończeniu tych prac rozpocznie się dostosowywanie istniejącej instalacji do montażu nowych kotłów” – informuje Wiktoria Połaniecka, asystent zarządu FD Zarządzenia Nieruchomościami.

Przedstawicielka firmy nie odpowiedziała nam na pytanie, kiedy ogrzewanie i ciepła woda zostaną przywrócone.

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.