Od 2021 roku może powiększyć się obszar płatnego parkowania w Lublinie. Parkomaty według planów Zarządu Dróg i Mostów mają stanąć przy ul. Piłsudskiego, al. Zygmuntowskich oraz okolicach dworca PKS.
AKTUALIZACJA: Strefa Płatnego Parkowania w Lublinie powiększy się. Radni przegłosowali uchwałę w tej sprawie
Zarząd Dróg i Mostów w Lublinie chce, aby kierowcy płacili za parkowanie na ulicach: Biernackiego, Browarnej, Cerkiewnej, Ciasnej, Jaczewskiego, Lubartowskiej, Nadstawnej, ul. Nowy Plac Targowy, Obywatelskiej, Probostwo, Ruskiej, Sierocej, Słowikowskiego, Szkolnej, Targowej oraz Wysokiej. W strefie znalazłyby się też Al. Zygmuntowskie i al. Piłsudskiego.
Obszar poszerzenia nazwano podstrefą D i mają w niej obowiązywać te same stawki opłat, co w podstrefie C. Pierwsza godzina będzie kosztować 2 zł, druga 2,40 zł, trzecia 2,80 zł, czwarta i każda kolejna 2 zł. Bilet dobowy to koszt 15 zł, miesięczny abonament 150 zł, półroczny 750, a roczny 1300 zł.
„Na obszarze projektowanej podstrefy D obserwowane jest wysokie zapotrzebowanie na miejsca postojowe szczególnie w rejonie szpitali i dworca autobusowego. Jednocześnie występuje tutaj deficyt miejsc postojowych. Wprowadzenie opłat za postój zapewni na ww. obszarze zwiększenie rotacji parkujących pojazdów” – czytamy w uzasadnieniu projektu.
O tym, czy w Lublinie zostanie poszerzona Strefa Płatnego Parkowania o podstrefę D, zdecydują radni na najbliższej sesji Rady Miasta Lublin, którą zaplanowano na 15 października.
Już niedługo podstrefa niech to będzie : h, parkowanie koło własnego domu
Mało mają pieniędzy to niech przestana płacić pensje urzędasom z jaśnie panem Żukiem na czele !!!
A kiedy nowy podatek od posiadanego auta wgóle. Kompletnie nie ważne czy jeździ raz na miesiąc czy tylko raz na rok. Lubelskiemu samorządowi brakuje kasy więc szuka tylko, że nie tam gdzie zasiał.Płacić to powinni wyłącznie głosujący na pana Żuka i jego radnych.
„„Na obszarze projektowanej podstrefy D obserwowane jest wysokie zapotrzebowanie na miejsca postojowe szczególnie w rejonie szpitali i dworca autobusowego. Jednocześnie występuje tutaj deficyt miejsc postojowych. Wprowadzenie opłat za postój zapewni na ww. obszarze zwiększenie rotacji parkujących pojazdów”
Ktoś mógłby pomyśleć, że to oznacza potrzebę zwiększenia ilości miejsc parkingowych. Bo jak rozumiem, od ludzi którzy przyjeżdżają do szpitali, zapewne dla rozrywki, należy wymagać szybszej rotacji. A najlepiej będzie, jak ludzie przywożący chorych, będą to robili autobusami.