Koncerny farmaceutyczne – misja czy interes? Gra o Zdrowie cz. 1

laboratorium badawcze
Laboratorium | fot ilustracyjne

Po pierwsze, będziesz prowadzić własne, by stale wprowadzać na rynek nowe produkty oraz opracowywać substancje szkodzące, degradujące zdrowie i skuteczne metody przemycania ich do ludzkich organizmów. Po drugie musisz korumpować naukowców i uzależnić od swoich pieniędzy instytuty badawcze, by wyniki badań były zgodne z twoimi potrzebami. Możesz również zainwestować w badania dyskredytujące konkurencyjne metody.

 

Reklama dźwignią handlu, więc i jej nie może zabraknąć w wachlarzu dostępnych działań. Nie musisz się ograniczać jedynie do reklamowania własnych wyrobów. Możesz również wykorzystywać media, do wzbudzania strachu, szerzenia dezinformacji i oczerniania alternatywnych rozwiązań oraz ludzi je promujących.

 

Na koniec masz do dyspozycji kilka bardziej radykalnych metod. Tutaj będziesz decydować o tym, czy ludzi zagrażających twoim interesom próbować zastraszyć, zniszczyć finansowo, wsadzić do więzienia, czy może zabić.

 

Cóż, odpalasz grę i angażując swoje biznesowe zdolności starasz się zbudować wielką korporację. Z każdą turą, każdym rokiem, każdą dekadą w grze zmienia się twoja firma i zarazem świat. Ludzie stają się coraz bardziej chorzy, a twoje zyski rosną i rosną. Jeśli poszło ci wyjątkowo dobrze, na zakończenie będziesz mógł odetchnąć z ulgą i pomyśleć – jak dobrze, że to tylko gra.

 

Zaraz, zaraz, czy aby na pewno to tylko gra? Czy taka rozgrywka mogłaby odbywać się w rzeczywistości i do tego być prowadzona przez ludzi, którzy talentami biznesowymi i strategicznymi przewyższają wielokrotnie każdego z nas?

 

Ciąg dalszy nastąpi…

Autor: Dariusz Bolibok

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.