Koncerny farmaceutyczne – misja czy interes? Gra o Zdrowie cz. 1

Są obecne w telewizji, gazecie, internecie, na billboardach i w radiu. Mówią o nich specjaliści, gwiazdy, sąsiedzi. Obiecują rewelacyjne skutki, poprawę zdrowia i lepsze życie. A czy zastanawialiście się kiedykolwiek nad skutkami ubocznymi fenomenalnych leków? Czy na ulotkach są wyłącznie prawdziwe informacje? Czy lekarze naprawdę tak dobrze znają się na wszystkim? Czy myśleliście o tym, że możecie być zdrowi bez łykania tych wszystkich kolorowych pigułek?

 

Wyobraź sobie drogi czytelniku, że dostałeś do przetestowania nową grę komputerową. Przeistaczasz się w niej w prezesa firmy farmaceutycznej. Twoim zadaniem jest zapewnić jej rozwój i wypracować jak największe zyski. Jest to gra, więc nie ograniczają cię, żadne względy moralne. Idziesz po trupach do celu, jak w słynnej serii GTA.

 

Oczywiście największe zyski osiągniesz wtedy, gdy ludzie będą chorować, najlepiej często, długo i przewlekle. Musisz się zatem postarać, by tak właśnie się działo. Nie mniej ważne będzie wyeliminowanie konkurencji i zdobycie monopolu, by zyski z leczenia schorowanego społeczeństwa trafiały do twojej kieszeni, a nie na przykład do zielarzy, których lekarstwa każdy mógłby samodzielnie wyhodować w przydomowym ogródku.

 

Gra to rozbudowany „manager” z duża ilością funkcji. Swoje zasoby czasu i środków finansowych możesz inwestować na kilku podstawowych polach, w ramach których do wyboru będzie wiele różnorodnych akcji. Jednym z tych pól jest edukacja, drugim polityka i administracja, trzecim nauka i badania, czwartym reklama i PR, piątym – tak zwana czarna sfera.

 

Na polu edukacji wiele dostępnych działań ma doprowadzić cię do celu, którym jest wyrugowanie niepożądanych treści z programu nauczania szkół medycznych, przejęcie prasy branżowej, z której lekarze czerpią swoją wiedzę oraz monopolizacja systemu szkoleń. Polityka i administracja to kolejne pole do popisu.

 

Tutaj możesz lobbować za rozwiązaniami korzystnymi dla rozwoju twojego biznesu, korumpować polityków i urzędników, lub wprowadzać swoich ludzi na kluczowe stanowiska, by sprzyjali twoim poczynaniom i wprowadzali regulacje utrudniające, a nawet uniemożliwiające działania konkurencji. Kwestia badań jest bardzo istotna w tej branży.

 

Dalsza część materiału na kolejnej stronie



WASZE KOMENTARZE

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.