Koncepcja nr 2
Ten projekt całkowicie zmienia organizację połączeń drogowych zarówno w rejonie ronda Sportowców jak i placu Dworcowym. Rondo Sportowców rozbudowane zostało o przyszłe połączenie drogowe północnej i południowej części miast poprzez tunel pod torami. Natomiast plac Dworcowy pełni funkcję otwartej przestrzeni przeznaczonej dla ruchu pieszego.
W ramach dworca mają powstać 74 stanowiska autobusowe (w tym: 48 dla komunikacji zamiejskiej, 2 podwójne dla komunikacji miejskiej i 22 dla komunikacji zamiejskiej z okresem oczekiwania do 15 min), 9 stanowisk dla komunikacji miejskiej – autobus rozpoczynające trasę i 1 stanowisko dla autobusu kończącego trasę, 1 podwójne stanowisko dla komunikacji zamiejskiej dla autobusów wysadzających pasażerów. W ramach zajezdni dla komunikacji zamiejskiej i dalekobieżnej zaprojektowano 63 miejsca postojowe dla autobusów i 50 miejsc postojowych dla mikrobusów.
Budynek dworca został zaprojektowany w postaci podwójnej bryły, której główna część zewnętrzna konstrukcyjna jest oparta na czterech słupach żelbetowych z głowicami stalowymi. Część wewnętrzna to szklany kubik mieszczący dwie wydzielone od siebie funkcje: obsługi pasażera i biurową zamknięte w „otwartej” przestrzeni hali dworcowej.
Powierzchnia użytkowa budynku to 1 350 mkw, zaś parkingu 6 293 mkw, ze 178 miejscami parkingowych oraz 8 miejscami postojowymi dla TAXI.
Wizualizacje
Ważny temat? Prześlij newsa!
Czekamy na Wasze informacje, zdjęcia i filmy.
Bądź na bieżąco z Lublinem!
Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w naszym mieście.
Najciekawsze wiadomości ze spottedlublin.pl znajdziesz w Google News!
Dodaj opinię