Odcinek drogi S-17 Zamość Wschód — Zamość Południe, czeka na zezwolenie na rozpoczęcie prac budowlanych. Do Wojewody Lubelskiego trafił wniosek o wydanie decyzji w tej sprawie.
Droga S-17 co się zmieni?
Zakres inwestycji obejmuje budowę drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym (dwa pasy ruchu w obu kierunkach z pasami awaryjnymi). Wybudowane zostaną także obiekty inżynierskie i drogi do obsługi ruchu lokalnego. Droga zostanie wyposażona w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ochrony środowiska. Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna oraz cieki i urządzenia melioracyjne. Planowane są m in. dwa węzły drogowe, most oraz dziewięć wiaduktów.
To cię zainteresuje:
- Dożynki w woj. lubelskim (imprezy w regionie)
- Polisa na dom lub nieruchomość – ubezpiecz się od dużych wydatków
Zakres budowy obejmie 12,5-kilometrowy fragment trasy S17 na południe od Zamościa, który przebiegać będzie nowym śladem od planowanego węzła Zamość Wschód, na skrzyżowaniu z DK74 w Jarosławcu, a zakończy za Wólką Łabuńską.
Decyzja Wojewody — odszkodowania za budowę drogi
Wydana przez wojewodę decyzja określi granice terenu przewidzianego do przejęcia pod budowę drogi i umożliwi rozpoczęcie procedury odszkodowawczej za przejmowane na rzecz Skarbu Państwa nieruchomości.
Zobacz listę imprez organizowanych w naszym regionie w najbliższym czasie – koncerty w województwie lubelskim
Jak przyznawane są odszkodowania za budowę drogi?
Na wniosek Wojewody Lubelskiego powoływani są niezależni biegli — rzeczoznawcy majątkowi, którzy oszacują wartość nieruchomości. Ich wycena jest podstawą do wydania decyzji odszkodowawczej.
Dla wykonawcy inwestycji uzyskanie decyzji ZRID oznacza możliwość rozpoczęcia prac po wcześniejszym przekazaniu placu budowy. Planujemy, że będzie to możliwe w I połowie 2024 roku.
PILNE:
Nagła zmiana pogody, to nas czeka od czwartku. Ostrzeżenie IMGW
Ponad 125 km nowych tras w woj. lubelskim
Droga ekspresowa między Piaskami, a Hrebennem, liczyć będzie około 125 km. W realizacji są cztery jej odcinki, a wykonawcy systematycznie oddają do użytku nowe jej części.
W 2021 r. oddaliśmy do użytku pierwszą nitkę obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego, a wykonawca – firma Mota Engil Central Europe – planuje zakończyć dobudowę drugiej jezdni w III kwartale tego roku.
Dla odcinków Zamość Południe – Tomaszów Lubelski oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne (w sumie niespełna 50 km), wykonawcy pracują nad projektami budowlanymi oraz dokumentacją potrzebną do złożenia wniosków do Wojewody Lubelskiego o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Złożenie wniosków planowane jest w tym roku.
Zobacz także: Plaga kradzieży katalizatorów w Lublinie. W ostatnich dniach policjanci otrzymali aż 5 zgłoszeń
Odcinki Piaski – Łopiennik, Krasnystaw – Izbica, Izbica – Zamość Sitaniec wymagają analiz oferty złożonych w przetargu. Czym się zajmujemy.
Na etapie prac przygotowawczych są jeszcze dwa odcinki drogi ekspresowej S17 między Piaskami a Zamościem: Łopiennik – Krasnystaw (ok. 9,5 km) oraz Zamość Sitaniec – Zamość Wschód (ok. 12 km).
Zamość Wschód – Zamość Południe – przebieg trasy
Odcinek rozpocznie się przed węzłem Zamość Wschód, który będzie wybudowany na przecięciu z drogą krajową nr 74, w miejscowości Jarosławiec. Trasa przebiegać będzie na wschód od obecnej drogi krajowej nr 17, ominie Barchaczów oraz Łabunie i zakończy się węzłem Zamość Południe w okolicach Wólki Łabuńskiej, na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą w kierunku miejscowości Tyszowce.
Dajcie znać, co u was się zmieniło po wybudowaniu obwodnicy. Czy taki hałas przeszkadza i czy lepiej jest na drogach. Oczywiście anonimowo w komentarzach.
Dodaj swój komentarz